اهدای مدرک تحصیلی دو شهید مدافع حرم توسط دانشگاه آزاد اسلامی

دانشنامه پایان تحصیلات شهیدان «علی آقاعبداللهی» و «علیرضا قبادی» دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که در جریان دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) و تمامیت ارضی کشورمان به شهادت رسیده بودند در همایش بزرگداشت شهدای مدافع حرم و فاتحین بسیج به خانواده‌های آنان اعطا شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این همایش، صابر خراسانی، شاعر آیینی به شعرخوانی در مدح شهدای مدافع حرم پرداخت؛ برقراری تماس تلفنی با رزمنده‌ای در اورکمان سوریه، که آخرین منطقه آزادشده از دست تکفیری‌هاست، از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

همچنین در این مراسم، سرودهایی توسط گروه سرود نسیم قدر اجرا شد و در ادامه سرود «رسم فاتحین» رونمایی شد. سپس دانشنامه پایان تحصیلات «علی آقاعبداللهی» که دانشجوی رشته الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی بود و با گذراندن 84 واحد درسی به‌عنوان مدافع حرم به شهادت رسیده به خانواده وی اهدا شد. همچنین گواهینامه‌ای با درجه کارشناسی افتخاری به خانواده شهید علیرضا قبادی (دانشجوی کاردانی الکترونیک برق صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی) اعطا شد.

در بخش پایانی این مراسم خانواده‌های شهدای مدافع حرم از جمله شهیدان محمدحسین حمزه، احمد قنبری، جواد ا...‌‌کرم، امین کریمی، عبدا... باقری، مسعود عسگری، احمد عطایی، داوود جوانمرد، حسین همتی و مجتبی منفرد تکریم شدند.

سرتیپ حاتمی، وزیر دفاع نیز در این همایش گفت: «قدرت دفاعی کشور را با تمام توان تقویت می‌کنیم.» سردار سلامی، جانشین فرمانده سپاه هم تاکید کرد که تنها راه پیروزی در برابر استکبار و صهیونیسم منطق جهاد است. شهردار تهران هم به‌عنوان سخنران دیگر این همایش، با بیان اینکه شهید حججی یک جریان بود که در دل تاریخ جاری است، ‌تاکید کرد: «ما مطمئن هستیم تا این جریان ادامه دارد، دنیای اسلام و جامعه مسلمین از هر گزند و آسیبی که دنیای استکبار بخواهد وارد کند، مصون خواهند ماند.»

اعطای دانشنامه‌های فارغ‌التحصیلی دانشجویان شهید مدافع حرم

حسین نصیرزاده، مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با «فرهیختگان» از جزئیات این مراسم و اهدای دانشنامه شهیدان مدافعان حرم به خانواده‌های آنان سخن گفت. او درباره این اقدام دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «‌این همایش مراسمی بود برای تجلیل از شهدای مدافع حرم که در این مدت در مجموعه سوریه و عراق به شهادت رسیدند. بر همین اساس تعدادی از شهدای مدافع حرم ایران و کشورهای دیگر در آن مورد تجلیل قرار گرفتند.»

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: «در بین شهدا، نام تعدادی از شهدای دانشگاه آزاد اسلامی هم به چشم می‌خورد که به تازگی به شهادت رسیده بودند. طبق برنامه‌های گذشته، ما دانشنامه‌های شهدای مدافع حرم را صادر کرده و طی مراسمی از خانواده آنها تقدیر می‌کنیم.

در این مراسم نیز اداره کل شهدا و ایثارگران به ما اعلام کردند و ما نیز، دانشنامه این شهدا را تهیه کردیم و الان آماده شده است.» آنطور که نصیرزاده گفته است در این مراسم که با حضور فرماندهان سپاه و ارتش، وزیر دفاع و جمع کثیری از خانواده شهدا برگزار شد، این دانشنامه‌ها از طرف دانشگاه آزاد اسلامی به خانواده شهدا تقدیم شد.

او گفت: «همایش بزرگداشت شهدای مدافع حرم و فاتحین بسیج با حضور سرلشکر فیروزآبادی، مشاور مقام معظم رهبری، سردار سلامی، جانشین فرمانده سپاه، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع، امیر سرتیپ اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خانم‌الانبیا، نجفی، شهردار تهران و اقشار مختلف مردم در مصلی تهران برگزار شد.»

جشنواره نخبگان ایثار اسفند امسال برگزار می‌شود

بخش دیگر سخنان مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی در این گفت‌وگو درباره جشنواره نخبگان ایثار به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی بود. جشنواره نخبگان ایثار قرار است در دو سطح استانی و کشوری در اسفند سال جاری به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شود. این جشنواره با همکاری وزارت علوم، وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش و بنیاد شهید، به‌منظور شناسایی و حمایت از جامعه هدف و معرفی دانشجویان نخبه ایثارگر خواهد بود.

نصیرزاده درباره جزئیات این جشنواره نیز صحبت به میان آورد و گفت: «‌این ‌جشنواره هر ساله بین مجموعه وزارت علوم، دانشگاه آزاد اسلامی، وزارت بهداشت و آموزش و پرورش برگزار می‌شود. در این جشنواره ما نخبگان علمی جامعه هدف ایثارگری خود را با محوریت بنیاد شهید از جمع مجموعه واحدهای دانشگاهی خود شناسایی می‌کنیم.»

به گفته مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی از نخبگان علمی معرفی شده تعدادی به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند و متناسب با نمرات و شاخص‌هایی که برای یک فرد علمی در مقطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری مشخص شده در این جشنواره مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

او ادامه داد: «‌همچنین نخبگان مراکز سما در بحث آموزش و پرورش تقدیر می‌شوند. تمام آنها در یک جمع و در همایش بزرگی با نام جشنواره نخبگان ایثار معرفی می‌شوند.»

آنطور که نصیر‌زاده گفته است سال قبل این جشنواره با محوریت وزارت علوم برگزار شد و پایان امسال با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود. مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «‌این جشنواره اسفند ماه در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.»

او در ادامه با اشاره به برنامه‌های اداره کل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «راه‌اندازی کانون‌های علمی در سه حوزه دانشجویی و کارکنان و اساتید، ایجاد بانک نخبگان، راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات دانشجویان شاهد و ایثارگر با عنوان «سجاد»، راه‌اندازی سامانه اطلاعات معتمدان ایثارگران با عنوان «سامی»، پیگیری برگزاری کنگره ملی شهدای دانشگاه آزاد اسلامی، پیگیری راه‌اندازی شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ایجاد اداره یادمان‌ها و... ازجمله برنامه‌های این اداره کل است.»

منبع: فرهیختگان

کد خبر: 875604

وب گردی

وب گردی