فراخوان گردآوری سوژه‌های «پیشرفت» در مدرسه سینمایی عمار/40 سال پیشرفت به روایت مردم

واحد مستند دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در نظر دارد در آستانه 40 سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی، طرح ها و ایده‌های عموم مخاطبان را در حوزه «پیشرفت» جمع‌آوری و برای تولید آثار مستند، استفاده کند.

به گزارش ایسکانیوز، در توضیح این فراخوان آمده است کارآمدی شامل همه مدیران، سازمان‌ها و نهادهایی است که زاییده انقلاب اسلامی هستند و با اخلاص و پشتکار، مشغول حل مشکلات مردم و خدمت‌گزاری به آنان هستند. در همین راستا، مدیران با اخلاص و گمنام همچون حاج عبدالله والی از مصادیق مهمِ سوژه‌ای در این طرح هستند.

از جمله موارد مطرح شده در این فراخوان می‌توان به مسائل زیر اشاره کرد.

جوانان روستایی که با وجود نارسایی ها و کمبودها در روستا مانده اند و مجاهدانه زحمت می‌کشند تا کسب رزق کنند، مشکلات روستا را رفع کنند و سایر جوانان را به روستا، باز گردانند، قهرمانهای مستند ما می‌توانند باشند.

جوانان جهادگر که راه جهاد سازندگی را ادامه می‌دهند و خارج از هیاهوهای رسانه‌ها مشغول رفع مشکلات روستاییان و کپرنشینان هستند، قطعاً دستاورد انقلاب اسلامی هستند و باید در شناساندن آنان کوشید.

پیشرفتهای علمی، نظامی، امنیتی، کشاورزی و... سوژه‌های بسیار جذابی برای تبدیل شدن به مستند دارند. پیشرفت‌ها و دستاوردهایی که منجر به قطع وابستگی و استقلال کشور شده‌اند، بسیار مهم هستند و مصادیق زیادی درباره این مسائل، می‌توانند به عنوان سوژه مطرح شوند.

همچنین اتّکا به توان داخلی، توانمندسازی نیرو و استعدادهای بومی و غلبه بر تحریم‌ها، دیگر زمینه‌های نابی هستند که برای ساخت مستند، می‌توانند به عنوان سوژه انتخاب شوند.

علاقه‌مندان تا پایان آذر ماه می‌توانند سوژه‌های خود در حوزه پیشرفت‌ها و دستاوردهای روستایی، مدیریت جهادی و پیشرفت علمی را به رایانامه ammar.mostanad@gmail.com و یا به آی دی @Pishraft1396 در تلگرام ارسال کنند.

503

کد خبر: 875948

وب گردی

وب گردی