پیشرفت علمی از نان شب واجب تر است/ چرا نمی گذارند جوان با استعداد، عضو هیات علمی شود؟

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش تجلیل از جهادگران عرصه علم و فناوری گفت: یکی از موضوعات تحول در عرصه علم این است که چرا نمی گذارند جوان با استعداد و درخشان در عرصه علم وارد هیات علمی شوند، آیا خدای ناکرده با عناصر انقلابی مشکلی دارند؟

سردار غلامحسین غیب پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش تجلیل از جهادگران عرصه علم و فناوری گفت: در دوره اخیر بسیج حرکتش را تحت عنوان اعتلای بسیج آغاز کرده است. یعنی قد کشیدن بسیج در موضوعات مختلف.

وی با بیان تاکیدات 4 گانه رهبری درعرصه علم، فرهنگ، دفاع و خدمت رسانی تصریح کرد: در همه عرصه‌ها به خصوص این۴ عرصه باید تحول ایجاد کنیم، در خیلی از عرصه‌ها حرکت آغاز شده و نقشه راه تدوین شده و این را به محضر رهبر انقلاب گزارش دادم.

سردار غیب‌پرور با بیان اینکه اعتلا در عرصه علم از نان شب برای انقلاب واجب تر است، بیان کرد: گاهی اوقات اجتناب میکنم از شرکت در همایشها شاید به این دلیل که در همایش‌ها دنبال اثربخشی هستم؛ در پایان این همایش یک اتفاق باید بیفتد و اعتلای بسیج را معنا کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه اعتلا زمانی رخ می دهد که با نگاه تحولی توامان باشد، بیان داشت: این جلسه را در دانشگاه مهم در کشور-امیرکبیر- گرفتیم و این خود پیام دارد؛ این دانشگاه نود شهید دارد، پنج شهید گمنام دارد ،بسیاری از اساتید از جانبازان هستند و بالاتر از همه اینها مطالبه رهبری است.

سردار غیب‌پرور خاطرنشان کرد: این اعنلای بسیج در عرصه علم یعنی در پایان سال کارنامه داشته باشیم و بگوییم متفاوت از سالیان قبل حرکت کرده‌ایم.

وی افزود: ما می خواهیم حرکت رو به جلو و متفاوت از حرکت قبلی داشته باشیم ،یا بهتر بگوییم مکمل حرکت قبلی باشیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه باید نقشه راه داشته باشیم، اظهار کرد: یکی از موضوعات تحول در عرصه علم این است که چرا نمی گذارند جوان با استعداد و درخشان در عرصه علم وارد هیئت علمی شوند؛ آیا خدای ناکرده با عناصر انقلابی مشکلی دارند؟ ای کاش وزیر علوم در اینجا حضور داشت.

وی بابیان اینکه در تبریز بودم خواهری گفتند بخاطر بسیجی بودن و انقلابی بودن من را چند ترم از تحصیل محروم کردند ، افزود: آیا خدای ناکرده با عناصر انقلابی مشکلی دارند؟ ای کاش وزیر علوم در اینجا حضور داشت.

سردار غیب‌پرور با تاکید بر اینکه نباید در عرصه علمی جا خالی کنیم، اضافه کرد: این همه نیروی مستعد تنها بخشی از آنها در این سالن جمع شدند، رهبری فرمودند حضور سازمان یافته جوانان، این چندین هزار نیروی جوان انقلابی دانشمند را شبکه سازی کنیم؛ اعتلای بسیج با شبکه سازی میسر است، با روحیه انقلابی میسر است، با غفلت و مماشات نمی شود.

وی ادامه داد: حرف دلم این است ما در موضوعات مختلف نیازمند نگاه تفکری عمیق هستیم؛ پیامبر خدا به همه انسانها خواستند بفهمانند که موفقیت و سرافرازی در حرکت است نه توقف کردن.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ما رسالت انقلاب را بر دوش داریم و نباید از حرکت بایستیم، افزود: مگر ما می‌توانیم روی ریل پنج یا ده سال گذشته بسیج حرکت کنیم؟ اشتباه است،

سردار غیب‌پرور اظهار داشت: اگر به کلام رهبری به عنوان سخنرانی تنها گوش کنیم دچار خسران شده ایم، امیدوارم طبق آنچه مقتدای ما فرمودند همه ما به عنوان سربازان واقعی پا به رکاب ولایت تلاش کنیم.

کد خبر: 876123

وب گردی

وب گردی