کرسی آزاد اندیشی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند با موضوع وحدت حوزه و دانشگاه برگزار شد

با حضور جمع کثیری از اعضای بسیج اساتید دانشگاههای بیرجند کرسی آزاد اندیشی با موضوع بررسی ابعاد وحدت حوزه و دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این نشست علمی حجت الاسلام والمسلمین نوفرستی قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان، مسئولان دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه بیرجند، پیام نور، آزاد اسلامی و مسئولان بسیج اساتید استان و دانشگاه حضور داشتند ابتدا دکتر علیرضا حسنی در سخنانی ضمن گرامی داشت هفته بسیج و تبریک پیروزی جبهه مقاومت گفت شکست داعش جنایتکار و برچیده شدن بساط حاکمیت این گروه خبیث و پلید پیروزی شیرینی است که باید آن را به رهبر عظیم الشان انقلاب حضرت امام خامنه ای و مالک اشتر ایشان سردار رشید حاج قاسم سلیمانی و رزمندگان پرتوان مدافع حرم که با ایشان همراهی می کردند تبریک بگوئیم.

دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان خراسان جنوبی در ادامه گفت همه ی ما آرزو داریم تفکر ناب محمدی و تفکر ناب بسیجی آن گونه که حضرت امام خمینی «ره» و مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای ترسیم می کنند ساری و جاری شود. دکتر علیرضا حسنی با اشاره به حدیث معروف العلم نور یقذفه ا... فی قلب من یَشا گفت علم مفید مانند نوری است که انسان را به وادی سعادت دنیا و آخرت هدایت می کند دکتر علیرضا حسنی همچنین پیشنهاد داد دفتر مشترک حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شود.

در ادامه ی این نشست سرهنگ حسینی به ایراد سخن پرداخت و ضمن گرامی داشت هفته بسیج و پیروزی غرور آفرین جبهه مقاومت گفت در کشور ما کارهای فرهنگی زیادی انجام می شود اما همه باید تلاش کنیم این کارها با عمق بسیار بیشتری انجام بشود و به نتایج موثرتری برای اعتلای کشور عزیزمان برسد.

وی افزود باید تلاش کنیم جلسات ما مساله محور شود و به خلاءها و موضوعات بر زمین مانده بپردازد تا ان شاا... به بهترین نتایج مفید برای جامعه برسیم.

وی ضمن قدردانی از حضور صمیمی اساتید ارجمند در این جلسه گفت امیدواریم این اندیشمندان با نگاه نقادانه و پیشنهادات موثر مارا مفتخر فرمایند.

در ادامه ی این کرسی آزاد اندیشی حجت الاسلام والمسلمین دکتر اکبر مطلق رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان حجت الاسلام والمسلمین احمد حاجی زاده از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان حجت الاسلام شیدایی به نمایندگی از حوزه های علمیه، دکتر زنگویی، دکتر فروتن، دکتر خاتمی، دکتر نیازی، دکتر نبوی، دکتر سام خانیانی اعضای هیات علمی دانشگاههای بیرجند به بیان نظرات خود پیرامون چالش های پیش روی و ابعاد و برکات وحدت حوزه و دانشگاه به ایراد سخن پرداختند و بر ضرورت تقویت ارتباط روحانیون و دانشگاهیان به عنوان دو مرجع فکری فرهنگی صاحب نفوذ در جامعه تاکید کردند.

دکتر علی ماندگار رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی آنا برگزاری این نشست ها را د تعمیق بصیرت انقلابی و غنای فعالیت های فرهنگی بسیار موثر دانست و گفت اندیشمندان و صاحب نظران مجموعه ی بسیج اساتید ظرفیت بسیار ارزشمندی دارند برای تقویت تعامل دوسویه ی دو نهاد مقدس حوزه و دانشگاه و رشد و ترویج دانایی.

کد خبر: 876156

وب گردی

وب گردی