صفری: برگزاری نمایشگاه کتاب دفاع مقدس به رفع مشکلات توزیع کمک می‌کند

عضو شورای برنامه ریزی نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، با اشاره به نقص توزیع کتاب در کشور، گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در رفع این مانع موثر است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، حسین صفری در نشست رسانه ای هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس که صبح امروز در خبرگزار ی دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: ۲۰۰ میلیون تومان یارانه خرید به صورت بن کارت برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده و ۲۰ درصد از آن از سوی معاونت فرهنگی برای خرید کتاب در نظر گرفته است.

صفری گفت: تقویت ناشران حوزه دفاع مقدس، ارائه جدیدترین آثار در حوزه دفاع مقدس و معرفی نوقلمان، تشویق ناشران و دست اندکاران حوزه دفاع مقدس، ایجاد جریان حوزه دفاع مقدس در بدنه نشر و سایر افراد فعال در حوزه نشر از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

عضو شورای برنامه ریزی نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، اظهار کرد: برای برپایی این نمایشگاه سازمان اداره کل ارشاد خراسان رضوی، سپاه امام رضا متولی اصلی نمایشگاه سازمان حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس و سازمان های دیگر هستند.

وی با بیان اینکه مجمع ناشران دفاع مقدس از بطن این نمایشگاه حاصل شده است، گفت: این مجمع در هشتمین نمایشگاه ملی دفاع مقدس حضوری فعال دارد و در این دوره از نمایشگاه نگاه واگذاری امور به ناشرین و بحث توزیع کتاب مورد توجه است.

صفری ادامه داد: از آنجا که توزیع کتاب در کشور نقص دارد برگزاری چنین نمایشگاهی در رفع این مانع موثر باشد.

هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس از ۹ تا ۱۶ آذرماه در مجموعه نمایشگاهی شهر مشهد همزمان با نوزدهمین نمایشگاه استانی کتاب برپا می شود.

تکنولوژی دیجیتال کتابخوانی را کمرنگ کرده است

در این مراسم سردار اخمد حق طلب رئیس سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه فرهنگ دفاع مقدس، فرهنگ متعالی است، گفت: کتاب، مؤثرترین عامل و ابزار برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس است. در پاسخ به مطالبات مقام معظم رهبری سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس از 8 سال قبل به این طرف، احساس کرد انتقال فرهنگ دفاع مقدس که وظیفه همه مردم است، می تواند از طریق بهترین روش که فرهنگ کتابخوانی است، ممکن شود.

وی افزود: در همین راستا از سال 89 برای اولین بار نمایشگاه کتاب دفاع مقدس برگزار شد. این نمایشگاه توانست یک هم افزایی بین مؤلفان و ناشران دفاع مقدس ایجاد کند. امسال هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس را در محل دائمی نمایشگاه های بین‌المللی خراسان رضوی در مشهد مقدس برگزار خواهیم کرد. تا حدی سعی می کنیم با این کار وظیفه ای که سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس دارد، ادا شود.

سردار حق طلب اظهار کرد: امیدواریم در هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس بتوانیم، مخاطب خوبی را جذب و کتاب‌های خوب و شریفمان را به لحاظ کیفیت و کمیت ارائه کنیم. در کنار این برنامه جاری نمایشگاه ملی دفاع مقدس و حضور مردم برای بازدید، برنامه های جانبی خوبی تدارک دیده شده است. از 9 تا 16 آذر ماه، ده برنامه برای رونمایی و معرفی کتاب خواهد بود. حدود 50 عنوان کتاب در این نمایشگاه معرفی خواهد شد و بسیج و سپاه متولی برگزاری این نمایشگاه هستند.

رئیس سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استان خراسان رضوی و مجموعه ناشران در برگزاری نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس بیان کرد: نزدیک به 2 هزار متر فضا برای نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در این نمایشگاه 70 ناشر در 70 غرفه کتب و محصولاتشان را ارائه خواهد کرد. فضای ما نسبت به سال گذشته به نصف تقلیل پیدا کرده است و این در واگذاری غرفه به ناشران دفاع مقدس موثر بود. نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس از 9 صبح تا 21 برپا خواهد بود و پاسخگوی مخاطبان در این نمایشگاه هستیم. تا کنون بیش از 16 هزار عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس چاپ و منتشر شده است.

502

کد خبر: 876448

وب گردی

وب گردی