شهید مدرس، مدرس همه علما و الگوی تمام نمایندگان مجلس خواهد بود

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: شخصیت هایی مانند شهید مدرس برای کشور نعمت محسوب می شوند.

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله سید رضا تقوی در مراسم بزرگداشت شهید مدرس در مسجد جامع زواره اظهار کرد: شهید مدرس، مدرس همه علما و الگوی تمام نمایندگان مجلس خواهد بود. برگزاری این گونه جلسات به نوعی قدردانی و تجلیل از شخصیت های بزرگی هم چون شهید مدرس است و تجلیل از مدرس یعنی تجلیل از دیانت، سیاست و تقوا.

وی با بیان اینکه شخصیت هایی مانند شهید مدرس برای کشور نعمت محسوب می شوند، گفت: انسان ها باید به جایگاهی برسند که جایگاه، پست و مقام آنان را بزرگ نکنند، بلکه آنها به پست و مقام بزرگی ببخشند. تاریخ ما سرشار از این گونه نعمت ها است که به جایگاه خود بزرگی بخشیده اند.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور افزود: میراث فرهنگی هر جامعه ارزشمند است، زیرا هویت و تاریخ آن جامعه است و همان طور که از شخصیت هایمان دفاع می کنیم باید از میراث خود نیز دفاع کنیم و آن را به نسل های آینده انتقال دهیم زیرا جوانان باید الگو داشته باشند.

تقوی خاطرنشان کرد: داعش محصول نتیجه ساعت ها تلاش فکری متفکران غرب بود که آن را به وجود بیاورند و اسلام هراسی کنند. جنایت هایی که داعش انجام می داد به خاطر این بود که اسلام را در دنیا مخدوش نشان دهد و به اهداف خود برسد.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، شهر زواره را شهر ایمان و تمدن معرفی کرد و گفت: شهدای زواره سند افتخار ملت و این منطقه هستند که زندگی و تفکر آنان باید به عنوان یک الگو به جوانان آموخته شود و مدرس خود یک الگو بود.

تقوی با بیان اینکه مدرس یک شخصیت بی نظیر است، افزود: شخصیت و علم شهید مدرس به قدری بود که روی فکر و ذهن امام خمینی (ره) هم تاثیر گذاشته است. امام خمینی به شدت تحت تعلیم مدرس قرار می گرفت.

وی افزود: روحانیت در جامعه یک سازمان ویژه است که ارتباط با ایمان و اعتقاد مردم دارد و همواره در طول تاریخ مورد هجمه قرار گرفته است و یکی از افتخارات مدرس همواره این بود که یک روحانی بود.

کد خبر: 878814

وب گردی

وب گردی