نشست علمی «کنز المصطفی (ع)»  در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد

صبح امروز، نشست علمی کنز با حضور دو دانشمند برجسته جهان اسلام در آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز، افتتاحیه علمی کنز المصطفی (ع) با حضور پروفسور ارول گلنبه و پروفسور امین شکراللهی با حضور میهمانان داخلی و خارجی و دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

در این همایش که به همت مجموعه فن آورد و تحت عنوان «کنز فروم» با هدف ارائه راه حل های علمی کاربردی جهت حل مشکلات کشورهای جهان اسلام برگزار شد، دکتر موحدی معاون پژوهش و فناوری این دانشگاه به تشریح عملکرد دانشکده، مراکز و پژوهشکده های این دانشگاه در حوزه های مختلف علمی داخلی و خارجی پرداختتند.

در ادامه نیز، دکتر خلج، معاون پژوهش و روابط بین الملل دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف و دکتر نیکو فر قائم مقام اپراتور همراه اول در جایگاه حاضر شده و سخنرانی کردند.

سپس پروفسور گلنبه دانشمند ترکیه ای، موضوع «بهینه سازی مصرف انرژی و کیفیت سرویس در نگاه بسته های انرژی در شبکه» را در برابر حاضرین، اساتید و دانشجویان ارائه داد. پروفسورارول گلنبه مهندس الکترونیک و ریاضیدان برنده جایزه مصطفی (ع) در حوزه علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات، از اساتید دانشگاه امپریال لندن است که پیشگام در زمینه مدلسازی و ارزیابی عملکرد سیستم های کامپیوتری شناخته می شود.

در ادامه پروفسور شکر الهی در باب «پایان قانون مور و فرصت ها و چالش های پیش رو» سخنرانی کرد. پروفسور امین شکر الهی نیز که برنده جایزه مصطفی (ع) در این حوزه معرفی شد، در سال ۲۰۰۱ کدی را به اسم رپتور (Raptor Code) معرفی کرد که در شبکه‌های اطلاعاتی به کار گرفته می‌شود و چند سال پیش توسط شرکت کوال کام خریداری شد.

با اتمام مراسم افتتاحیه، سه نشست تخصصی در حوزه های سلامت، اقتصاد، فناوری اطلاعات و ارتباطات، محیط زیست و انرژی با حضور مهمانان داخلی و خارجی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، جایزه مصطفی (ص)، نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام است که هر دو سال یک بار به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می شود. این جایزه به احترام نام پیامبر اسلام(ص) و به دلیل تأکید بسیار آن حضرت به علم‌آموزی، به نام یکی از القاب ایشان، مصطفی(ص)، به معنای برگزیده نام‌گذاری شده است.

مبلغ جایزه مصطفی 500 هزار دلار است که به هر یک از برگزیدگان به همراه مدال مصطفی(ص) اهدا می شود.

شناسایی، معرفی و تقدیر شایسته از برترین‌های علم و فناوری جهان اسلام، علم‌آموزی و ترویج و تشویق پژوهش در جوامع اسلامی از اهداف این جایزه عنوان شده است.

گفتنی است، این جایزه در سال ۱۳۹۱ فعالیت‌های خود را بر اساس مصوبه‌ی شورای عالی انقلاب فرهنگی آغاز کرد و در سال ۱۳۹۵ در قطعنامه پانزدهمین نشست مجمع عمومی کامستک مورد تایید وزاری علوم کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی قرار گرفت.

کد خبر: 880205

وب گردی

وب گردی