کتاب‌های علوم انسانی هنوز به وضعیت مطلوب نرسیده است

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی(ره) با بیان اینکه به نسبت گستردگی تفکر جهانی، عناوین کمی از کتاب‌های علوم انسانی منتشر شده است، گفت: فاصله زیادی برای رسیدن به وضعیت مطلوب کتابخوانی داریم.

حسین سلیمی در گفتوگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره وضعیت نشر کتب علوم انسانی، گفت: وضعیت نشر کتب علوم انسانی امروز به نسبت اوایل انقلاب اسلامی جهش بسیار بلندی داشته است.

وی افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی امکان تهیه کتاب های علوم انسانی مانند روش تحقیق و تاریخ فلسفه غرب به زبان فارسی برای کمتر کسی مهیا بود و تعداد اندکی از کتاب‌ها در این رابطه در بازار کتاب برای دانشجویان منتشر می شد.

سلیمی با ابراز خرسندی از تعداد بی‌شمار کتاب های علوم انسانی با ترجمه های مناسب در بازار نشر اظهار کرد: البته به نسبت گستره تفکر جهانی هنوز عناوین اندکی از کتاب‌های علوم انسانی در بازار نشر ایران موجود است بنابراین برای رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: کتاب‌های علوم انسانی در فرهنگ کتابخوانی فعلی چندان شناخته شده نیست و بخشی از این مسئله به دانشگاه ها ارتباط دارد.

وی با ابراز خرسندی از طرح های حمایتی دولت بخصوص طرح پائیزه کتاب، گفت: متاسفانه دانشگاه ها دانشجویان را به جزوه خوانی عادت داده اند و مطالعات آزاد در بین دانشجویان بسیار اندک شده است در این رابطه طرح های مختلف حمایتی که از سوی دولت برای تشویق کتابخوانی انجام می شود به همراه تلاش روسای دانشگاه ها می تواند به پی ریزی فرهنگ متفاوت کتابخوانی در میان دانشجویان گام های موثری را ایجاد کند.

502

کد خبر: 880636

وب گردی

وب گردی