«سرخ و سیاه» بازار نشر را رنگین کرد

چاپ هفتم کتاب «سرخ و سیاه» نوشته استاندال با ترجمه مهدی سحابی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، نشر مرکز به تازگی چاپ هفتم مجموعه داستانهای فرانسه در قرن 19 فرانسوی به قلم استاندال با ترجمه مهدی سحابی را منتشر کرد.

استاندال رمان را به آئینه ای تشبیه کرده که در جاده ای در حرکت است، گاهی آبی آسمان ها را منعکس می کند و گاهی گل و لای و چاله های جاده را ... سرخ و سیاه، شاهکار او به بهترین وجه نشان دهنده این نقش زمان است.آنچه در این اثر زیربنایی ادبیات غرب ترسیم می شود فقط سرگذشت جوانی از آغاز قرن نوزدهم فرانسه در گرماگرم توفان هایی سیاسی و اجتماعی نیست، بلکه انسانی غوطه ور در تاریخ است. سرخ و سیاه شاید اولین کتابی است که شخصیتی از توده مردم را در یک چشم انداز پهناور تاریخی، همراه با کاووش عمیق روانی مطرح می کند.

از همین روست که ژولین سورل، قهرمان کتاب، از یک نوجوان جاه طلب روستازاده به یک شخصیت نمونه ادبیات جهانی بدل شده است. همچنان که اسلوب و خواست استاندال است. سرگذشت این جوان بر زمینه ای تاریخی ترسیم می شود که دقت و موشکافی نویسنده و پابندی اش به کمال واقعگرایی، آن را به وقایع نگاری نیمه مستند تاریخی شبیه می سازد.

چاپ هفتم رمان «سرخ و سیاه» نوشته استاندال با ترجمه مهدی سحابی در 632 صفحه با قیمت 35,500 تومان توسط نشر مرکز راهی بازار نشر شد.

502

کد خبر: 880693

وب گردی

وب گردی