کشف محموله قاچاق به ارزش بیش از دو میلیارد ریال در قم

رئیس پلیس آگاهی استان از کشف محموله کالای قاچاق از یک دستگاه کامیون به ارزش دو میلیارد و 650 میلیون ریال در استان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز سرهنگ " احمد کرمی" در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز دراستان و نیز در پی انجام اقدامات اطلاعاتی توسط اداره اطلاعات جنایی پلیس آگاهی استان مبنی بر این که یک دستگاه کامیون کشنده با داشتن یک نفر اسکورت قصد دارد اقدام به حمل کالای قاچاق از یکی از استان های جنوبی کشور به مقصد پایتخت کند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی استان بلافاصله مسیرهای منتهی به تهران را به صورت غیر محسوس مورد کنترل قرار دادند که نهایتاً کامیون مذکور در محور "کاشان به قم" شناسایی و متوقف شد.

سرهنگ کرمی ادامه داد: راننده در ابتدا با ارائه یک فقره بارنامه اظهار داشت حامل بار ذرت می باشد، که خودرو به اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان منتقل و پس از بررسی های صورت گرفته مشخص شد، قاچاقچیان در قسمت کمپرسی کامیون تقریباً 30 سانتی متر از لبه باری با ورق فلزی پوشانده و روی آن را ذرت فله ای ریخته و در زیر آن اقدام به بارگیری کالای قاچاق کرده اند.

رئیس پلیس آگاهی استان اضافه کرد: ماموران در بازرسی از کامیون مذکور یک هزار و 275 جفت کفش کتانی تولید کشور ویتنام، چاقو میوه خوری به تعداد 95 هزار و 988 عدد، 507 ثوب کاپشن و انواع مواد خوراکی، 59 کیلو گرم عسل، 140 کیلو گرم سرکه سیب، پودر ذرت، انواع سس، بیسکویت و خرما کشف کردند.

سرهنگ کرمی خاطرنشان کرد: ارزش ریالی کالاهای قاچاق توسط کارشناسان 2 میلیارد و 650 میلیون ریال برآورد شده است که در این رابطه پرونده تشکیل و متهم تحویل مراجع قضائی شد.

پایگاه خبری پلیس

700

کد خبر: 881268

وب گردی

وب گردی