اجرای راه آهن همدان- ملایر برای تسریع کار به دو پیمانکار داده می‌شود

استاندار همدان گفت: اجرای راه آهن همدان- ملایر برای تسریع کار به دو پیمانکار داده می‌شود تا از دو طرف خط کار را آغاز کنند.

به گزارش ایسکانیوز، محمدناصر نیکبخت شامگاه شنبه در جلسه بررسی مشکلات اجرای پروژه کاداستر در استان همدان با بیان اینکه با اجرای طرح کاداستر اراضی مردم کمتر آسیب می‌بیند، عنوان کرد: آن بخش از اراضی که قابلیت سوء استفاده دارد اراضی دولتی و بیت‌المال است که باید از آن حفاظت کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و اگر اراضی دولتی و منابع طبیعی سند نداشته باشند، ظلم بوده و خلاف کرده ایم، افزود: به برخی از زمین‌های منابع طبیعی تعرض شده و ما هنوز به آن نپرداخته ایم.

استاندار همدان با بیان اینکه از امور اراضی در استان همدان رضایت ندارم، عنوان کرد: این مجموعه در استان همدان جایی که باید ورود کند، کم کاری کرده و در بعضی از امور که لازم نیست، ورود کرده است.

وسعت اراضی منابع طبیعی استان همدان ۹۵۰ هزار هکتار است

نیکبخت بابیان اینکه به جایی رسیده ایم که فردی منابع طبیعی را به تملک گرفته اما چون هزینه دادرسی را نداریم موضوع بدون پیگیری باقی مانده است، گفت: وسعت اراضی منابع طبیعی استان همدان ۹۵۰ هزار هکتار است.

استاندارهمدان با تاکید بر همکاری ارگان ها با اداره کل ثبت اسناد و املاک استان همدان برای تهیه کاداستر، عنوان کرد: اجرای طرح کاداستر مانع از تعرض به اراضی ملی می‌شود.

وی عنوان کرد: باید طرح کاداستر سالانه در ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی استان همدان انجام داده شود که استان ۳۰ درصد و کشور ۷۰ درصد اعتبار آن را تأمین می کند.

استاندار همدان همچنین به سفر معاونان وزیران راه و شهرسازی به استان همدان اشاره و عنوان کرد: در این سفر برای ایستگاه راه‌آهن همدان مذاکره و نتایج صورتجلسه و تحویل داده شد.

وی با بیان اینکه طراحی ایستگاه راه‌آهن به مسابقه گذاشته است و طی دو هفته دیگر پاکت‌ها باز می‌شود، افزود: خط راه آهن باید ۹ کیلومتر ادامه پیدا کند تا به شهر برسد و سه کیلومتر نیز برای رسیدن به ایستگاه از زیر زمین عبور می‌کند.

اجرای راه آهن همدان- ملایر نیز برای تسریع کار به دو پیمانکار داده می‌شود

استاندار همدان با اشاره به اینکه این طرح ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه دارد، عنوان کرد: اجرای راه آهن همدان- ملایر نیز برای تسریع کار به دو پیمانکار داده می‌شود تا از دو طرف خط کار را آغاز کنند.

وی با اشاره به اینکه مسیر همدان تا تهران به زودی آماده می‌شود، گفت: از این مسیر ۱۲ کیلومتر باقی مانده ریل‌گذاری شده و تنها ۴.۵ کیلومتر باقیمانده که به گفته معاونان وزیر راه و شهرسازی طی ۵ روز تکمیل خواهد شد.

نیکبخت با بیان اینکه تا پایان آذرماه خط آهن همدان – تهران اجرایی خواهد شد، عنوان کرد: اوایل دی ماه قطار همدان- تهران مسافرگیری خود را آغاز خواهد کرد.

استاندار همدان با بیان اینکه مدیران استانی باید برای سفر به تهران از پروازهای فرودگاه همدان استفاده کنند، اظهار داشت: برای یک ماه اول تعهدی نشده اما اعلام کردیم تا مردم برنامه‌ریزی کنند و از پروازها استقبال صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه استفاده از هواپیما برای مأموریت‌های تهران به نفع استان خواهد بود، افزود: برای برقراری این پروازها تلاش شده است.

901

کد خبر: 882284

وب گردی

وب گردی