کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها برگزار شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان دشتی گفت: کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها برگزار شود.

به گزارش ایسکانیوز، محمد حسینی در آیین گرامی‌داشت هفت شهید دانشجو شهرستان دشتی که به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج برگزار شد از تلاش رئیس و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج تقدیر کرد و اظهار داشت: با مدیریت عالی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج شاهد تحولاتی در عرصه اجتماعی و برجستگی‌های خوبی در این واحد هستیم.
وی با تبریک روز دانشجو افزود:دانشگاه منشأ تحولات عظیمی در عرصه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هستند و در هر زمان که مسوولین دچار مشکل شده‌اند به دانشگاه‌ها پناه برده‌اند زیرا دانشگاه دارای خطای کمتری است.
سرپرست فرمانداری شهرستان دشتی تصریح کرد: ضروری است کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها برگزار شود و دانشجو و استاد باید در ارائه نظرات امنیت داشته باشد.
حسینی با اعلام این که رمز موفقیت دانشجو تحقیق و پژوهش است،گفت: در شهرستان دشتی 6 واحد حوزه علمیه و مرکز دانشگاهی وجود دارد و امروز مطالبات سنگینی بر دوش دانشجویان گذاشته‌شده است تا در زمینهٔ پژوهش تلاش نمایند.
سرپرست فرمانداری دشتی از ابلاغ طرح کارورزی توسط دولت به استان‌ها خبر داد و گفت: در طرح کارورزی، افراد تحصیل‌کرده و جویای کار با حضور در دوره‌های آموزش مهارتی با محیط واقعی کسب‌ و کار آشنا می‌شوند.
حسینی یادآور شد: همه فارغ‌التحصیلان بیکار و جوانان جویای کار با ثبت‌نام در این طرح ضمن این‌که مشمول بیمه خوانده می‌شوند یک‌سوم حداقل دستمزد نیز به آن‌ها پرداخت می‌شود.
وی اضافه کرد: با توجه به بالا بودن نرخ بیکاری دانش‌آموختگان طرح کارورزی نیز که به‌موازات این طرح در حال اجرا است، یکی از مؤثرترین راهکارهای افزایش اشتغال و توسعه اشتغال توام با مهارت‌آموزی برای دانش‌آموختگان دانشگاهی است.
وی افزود: دفتر کاریابی در شهر خورموج راه‌اندازی شده و به‌ صورت رایگان از متقاضیان اشتغال استقبال می‌کنند و تا امروز بیش از 500 نفر با مراجعه به این دفتر در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.
حسینی بیان کرد: دولت متقبل شده تمام کسانی که حائز این شرایط هستند و از طریق این سامانه ثبت‌نام می‌کنند حقوق آن‌ها تا مدت 6ماه پرداخت نمایند.
وی با اعلام این که این طرح یکی از فرصتی خوب برای شهرستان دشتی است، تأکید کرد: در شهرستان دشتی تاکنون 47 نفر جذب اشتغال شده‌اند و بیش از 50 شرکت دارای حائز شرایط هستند.
سرپرست فرمانداری دشتی گفت: مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان دشتی 80 نوع مهارت‌آموزی را به‌ صورت رایگان آموزش می‌دهد و ساعت کلاس آن‌ها متناسبت با انتخاب مراجعین است.
وی افزود: برخی از مهارت‌ها متناسب با شغل‌های مورد نیاز نیروگاه اتمی است و با قراردادی که بین نیروگاه اتمی بوشهر و فنی و حرفه‌ای استان بوشهر منعقدشده زمینه جذب مهارت‌آموزان فراهم شده است.

کد خبر: 882358

وب گردی

وب گردی