270 نفر در مرحله نهایی جشنواره "مدهامتان" رقابت می کنند

دبیر کانونهای فرهنگی هنری کشور با اشاره به برگزاری مرحله کشوری دوازدهمین جشنواره مدهامٌتان گفت: در این رقابت‌ها 270 نفرشرکت داند و جشنواره به میزبانی مشهد مقدس برپا می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام ارزانی دبیر کانون های فرهنگی هنری مساجد در نشست خبری دوازدهمین جشنواره مدهامتان اظهار داشت: قرآن کتابی برای خواندن و عمل کردن است و برای تمامی اقشار و زمان ها است.
وی با بیان اینکه خداوند قرآن را کتابی برای هدایت بشر نازل کرده است افود: اگر بخواهیم راه هدایت را طی کنیم باید به قرآن رجوع کنیم. قرآن نور است به همین دلیل حق و باطل را از هم متمایز می‌کند. در قرآن بر عقل, فکر و تدبر تاکید شده است و خداوند می‌فرماید کسانی که به آخرت ایمان دارند به خداوند و قرآن هم ایمان دارند.
حجت الاسلام ارزانی با اشاره به اینکه نام جشنواره مدهامتان از قرآن برگرفته شده است خاطر نشان کرد: شهر مشهد در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شد بر همین اساس ما مرحله کشوری جشنواره مدهامتان را در مشهد برگزار می‌کنیم.


وی با بیان اینکه مرحله استانی از اواسط شهریور تا 10 آبان ماه برگزار شد افزود: 17 هزار و 300 نفر از جوانان 18 تا 30 سال در این جشنواره شرکت کردند و با هم به رقابت پرداختند.

حجت الاسلام ارزانی به رشته های جشنواره مدهامتان اشاره کرد و گفت: این جشنواره در رشته های قرائت, حفظ کل, حفظ 20 جز, اذان, ترتیل, مفاهیم قرآن و نهج البلاغه, تصحیح قرائت اذکار نماز ویژه نوجوانان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه مرحله کشوری جشنواره مدهامتان 21 تا 24 آذرماه برگزار می‌شود افزود: مرحله کشوری این رقابت‌ها با حضور 270 نفر از برگزیدگان مرحله استانی 21 تا 24 آذرماه به میزبانی مشهد مقدس برگزار می شود.
رئیس کانون‌های فرهنگی هنری مسجد کشور با اشاره به اینکه جشنواره مدهامتان ویژه جوانان کانونهای مساجد است و هیچ تداخلی با سایر مسابقات ندارد تصریح کرد: برای سال اینده در تلاش هستیم نگاه هنری به مسائل را تقویت کنیم چرا که وظیفه ما جذب جوانان و نوجوانان با انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد است که امیدواریم در این عرصه موفق شویم.

در ادامه سرابی مدیر اداره ارشاد استان خراسان رضوی در نشست خبری دوازدهمین جشنواره مدهامتان با بیان اینکه افتتاحیه این جشنواره سه شنبه 21 آذرماه برگزار می شود گفت: افتتاحیه جشنواره مدهامتان 21 اذرماه ساعت 18 در بنیاد پژوهشهای آستان قدس برگزار می‌شود.
وی بابیان اینکه این رقابتها طی دو روز برپا می‌شود افزود: رقابت ملی در چهارشنبه و پنج شنبه برپا می شود و برترین‌ها در مراسم اختتامیه معرفی و تجلیل خواهند شد.
سرابی با اشاره به اینکه 22 نفر داوری رقابتها را بر عهده دارند گفت: در مرحله کشوری 59 نفر از خواهران و 205 نفر از برادران به رقابت میپردازند و اساتید بین المللی نیز قضاوت این جشنواره را بر عهده دارند.

اسامی داوران دوازدهمین دوره جشنواره مدهامٌتان به شرح ذیل است

بخش برادران

رشته قرائت
غلامرضا شاه میوه در بخش لحن
هاشم روغنی در بخش صوت
حسین اخوان اقدم در بخش وقف و ابتدا
عباس امام جمعه در بخش تجوید

رشته حفظ
مهدی دغاغله در بخش لحن
سیدجواد سادات فاطمی در بخش وقف و ابتدا
مهدی حسنی هادی حفاظ
ستوده نیا در بخش تجوید
امیر اقایی در بخش حسن حفظ
رحیم خاکی در بخش حسن حفظ

رشته ترتیل و اذان
حسن ربیعیان
محمود لطفی نیا
حسن حکیم باشی
محمدجواد پناهی طوسی

بخش خواهران

یگانگی
صریحی نژاد
صالحی
جمالی
اسحاق نژاد

706

کد خبر: 882632

وب گردی

وب گردی