تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد

به مناسبت هفته پژوهش در مراسمی از پژوهشگران برتر واحد خرم آباد تجلیل شد.


به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم دکتر سیامک بهاروند سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان و رئیس واحدخرم آباد با تبریک هفته پژوهش گفت: آنچه در امر پژوهش مغفول مانده است بحث کاربردی بودن پژوهش ها است .
دکتر بهاروند ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان و دانشگاهیان فرمودند پژوهش ها نباید بر اساس تئوری صرف باشد بلکه بایستی بر اساس علوم کاربردی بوده و گره های از مشکلات صنعت و جامعه را حل کرده و به تولید و صنعت واشتغال کمک کند که این امر تنها با تلاش بیشتر اساتید و دانشجویان امکان پذیر است
بهاروند با اشاره به اینکه همگی باید در جهت توسعه و پیشرفت پژوهش گام برداریم و در مسیر توسعه حرک کنیم گفت: توسعه مراکز رشد و توسعه مجلات علمی و پژوهشی از جمله قدم هایی است که در این مسیر می توانیم برداریم.
حجت الاسلام قدرتی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان نیز در این مراسم با تبریک هفته پژوهش گفت: به همان اندازه که در آیات و روایات بر کسب علم و دانش تاکید شده به مسئله پژوهش نیز تاکید شده است.
وی افزود در امر پژوهش باید به دو نکته اساسی توجه ویژه داشت نخست اینکه کار برای رضای خدا باشد و دوم اینکه پژوهش در جهت ارتقاء دانش و کمک به صعود جامعه بشری باشدو مشکلی را از جامعه حل کند.
حجت الاسلام قدرتی با اشاره به جایگاه علمی کشورمان در دنیا گفت: دانشگاه آزاد اسلامی سهم عمده ای در کسب این جایگاه برای کشورمان دارد.
در بخش دیگری از این مراسم دکتر زهره دریکوند دانشیار گروه شیمی بعنوان نماینده پژوهشگران و یکی از پژوهشگران برتر این واحد درباره مشکلات پژوهشگران به ایراد سخن پرداخت و گفت: همواره یکی از دغدغه های آدمی کشف اسرار و رموز کشف نشده و کمک به افزایش کیفیت زندگی انسان ها بوده است .
وی یکی از فاکتورهای پیشرفت در جامعه را توجه به پژوهشگران دانست و گفت: بدون پژوهش های دانش محور نمی توان کشور پیشرفته ای داشت وی اظهار امیدواری کرد که روزی برسد که صنعت برای حل مشکلاتش به دانشگاه مراجعه کند نه دانشگاه به سراغ صنعت برود.
دکتر رضا میر دریکوند معاون پژوهش و فناوری واحد خرم آباد نیز در این مراسم گزارشی از چگونگی انتخاب پژوهشگران برتر را که بر اساس بخشنامه وزارت علوم و سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب شده اند، ارایه داد و یادآور رشد که جوایز ارزنده ای به آنها اهدا خواهد شد. در پایان مراسم توسط مسئولین دانشگاه لوح تقدیر و جوایز به برگزیدگان اهدا شد.

کد خبر: 883884

وب گردی

وب گردی