مرادی کرمانی: احیا خانه مشاهیر ذائقه هنری شهروندان را ارتقا می دهد

هوشنگ مرادی کرمانی با اشاره به اینکه احیا و باز زنده سازی خانه مشاهیر و نخبگان بسیار ارزشمند و پسندیده است، گفت: این امر تهران را به پایتخت فرهنگی می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز از شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، هوشنگ مرادی کرمانی با اشاره به اینکه توجه به نویسندگان، هنرمندان و بزرگان عرصه ادب و هنر کشور اهمیت زیادی در تقویت پایه های فرهنگ ملی دارد، گفت:‌ نویسندگان و هنرمندان به‌عنوان بخشی از مالکان فکری جامعه نیازمند توجه بیشتری هستند.

خالق کتاب «قصه های مجید»، افزود: ترویج ارزش ها و اندیشه های نخبگان هنر ضمن کمک به فهم دقیق آثار هنری، منشا اثرگذاری در عرصه های مختلف فرهنگی اجتماعی در جامعه است.

به گفته این چهره‌ ماندگار ادبیات داستانی، فرهنگ برای هر جامعه ای بسیار ارزشمند است؛ چرا که سایر حوزه های توسعه ای مثل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی به پشتوانه فرهنگ ایجاد می شود و در واقع بدون فرهنگ هیچ جامعه ای به رشد و تعالی دست نخواهد یافت، به عبارتی اگر بخواهیم توسعه همه جانبه داشته باشیم باید توسعه فرهنگی را در اولویت قرار دهیم که حرکت در این مسیر نیز منوط به توسعه زیرساختهای فرهنگی است.

برنده جایزه دفتر بین المللی کتابهای نسل جوان، احیا و زنده سازی خانه مشاهیر را نشان دهنده توجه به فرهنگ و هنر اصیل ایرانی دانست و گفت: زنده نگه داشتن وجوه تاریخی زندگی نویسندگان و هنرمندان به ارتقای سطح ذائقه هنری و فرهنگی شهروندان بسیار کمک می‌کند.

502

کد خبر: 884133

وب گردی

وب گردی