وزیر علوم: به جوانان و دانشگاهیان خلاق و پویا اعتماد کنیم

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برگزاری این نمایشگاه فرصت مناسبی را فراهم می کند تا دانش آموزان و دانشجویان به عنوان امیدهای آینده ی کشور ایده های خود را ارائه و تجاری سازی کنند

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در آیین افتتاحیه نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار گفت: هفته ی پژوهش و فناوری فرصتی است تا مجموعه ی فناوری در رابطه با تولید علم و تبدیل آن به فناوری بازنگری کند

غلامی افزود: مجموعه های دانشگاهی ظرفیت بالایی از اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در اختیار دارند، جوانانی که سرمایه های اصلی کشور هستند. ما باید به این مجموعه دارای ذهن خلاق و پویا اعتماد کنیم.

وی افزود: توجه به پژوهش و کاربردی کردن پژوهش ها راهکار مهم در توسعه ی اقتصادی کشور است و پارک ها و مراکز رشد علمی در دریافت ایده ها و هدایت کردن ایده ها برای ورود به بازار توفیقات قابل توجهی داشتند.

غلامی گفت: سابقه ی موفقیت ها را که در سال های اخیر نگاه می کنیم بسبار امیدوار کننده است اما تلاش مضاعفی را از سوی مسئولان می طلبد.

وزیر علوم ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه فرصت مناسبی را فراهم می کند تا دانش آموزان و دانشجویان به عنوان امیدهای آینده ی کشور ایده های خود را ارائه و تجاری سازی کنند، چرا که نمایشگاه فرصت شکوفایی و به کارگیری علم و فناوری در راستای اقتصاد کشور را فراهم می کند.

وزیر علوم افزود: شعار نمایشگاه که تجاری سازی ایده های خلاقانه است، قطعا محقق خواهد شد و تبلور اقتصادی را به همراه خواهد داشت و در تولید و اشتغال کشور هم رشد مناسبی حاصل می شود.

وی تصریح کرد: در بحث فن بازار، در نمایشگاهی که سال گذشته برگزار شد، بیش از ۷۷ میلیارد تومان انعقاد قرار داد را به همراه داشت، هم چنین در بحث فناوری و تولید محصولات فناورانه حدود ۲۴۰۰ محصول در پارک های علم و فناوری تولید شده است که نیمی از آن ها تجاری سازی شده اند.

غلامی در پایان افرود: سال گذشته ۴۷۰ اختراع دانش بنیانی در مراکز فناورانه ثبت شد که امیدواریم نمایشگاه امسال که از لحاظ ارائه محصولات رشد داشته در تجاری سازی و انعقاد قرار داد هم بهبود حاصل شود.

خبرنگار: حمید انصاری

کد خبر: 884198

وب گردی

وب گردی