اعتبارات وزارت بهداشت در لایحه بودجه سال آینده، ۹ درصد رشد داشته است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: کل مصارف عمومی دولت در لایحه بودجه ۹۷ به میزان ۳۶۸۰۴۹۰ میلیارد ریال پیش بینی شده که نسبت به سال گذشته، ۶ درصد رشد داشته که از این میزان، هزینه های دولت در لایحه بودجه ۱۱ درصد رشد داشته در حالی که اعتبارات هزینه ای وزارت بهداشت، ۲۲۵ هزار میلیارد است که ۱۳ درصد رشد دارد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر احمد حمزه با اعلام این خبر، اظهار داشت: اعتبارات وزارت بهداشت در مجموع در لایحه بودجه سال آینده، ۹ درصد رشد داشته و اعتبارات عمرانی این وزارتخانه، ۴۱ درصد رشد منفی داشته است.

وی سهم وزارت بهداشت از بودجه کل کشور را ۶.۳ درصد عنوان کرد و افزود: این نسبت در بودجه سال ۹۷ نیز رایت شده است. همچنین سهم وزارت بهداشت از یک درصد ارزش افزوده موضوع ماده ۳۷ اعم از هزینه ای و عمرانیُ ۴۵ هزار میلیارد ریال است که فاقد رشد معنی دار در مقایسه با سالهای گذشته است.

نماینده مردم کهنوج، منوجان، فاریاب، رودبار و قلعه گنج در مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: سهم وزارت بهداشت از محل هدفمندی یارانه ها که در سنوات گذشته وصولی قابل توجهی نداشت، از ۴۸ هزار میلیارد ریال به ۳۷ هزار میلیارد ریال کاهش یافته است.

701

کد خبر: 884492

وب گردی

وب گردی