صنعت قطعه سازی ایران در حال پیر شدن است /پژو با قطعه های ایرانی در الجزایر خودرو می سازد

مدیرعامل گروه خودروسازی ایران خودرو گفت: صنعت قطعه سازی ایران در حال پیر شدن است و سرمایه گذاری سال هاست در این صنعت انجام نمی شود و در صورتی که به این صنعت توجه چندانی نشود فاجعه ای در انتظار قطعه سازی کشور خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ هاشم یکه زارع، مدیرعامل گروه خودروسازی ایران خودرو با بیان اینکه خودرویی باید وجود داشته باشد که از نظر کیفیت و مشخصات فنی مطلوب و متناسب با کیفیت روز باشد، گفت: امسال 1 میلیون و 500 هزار خودرو در کشور تولید می شود، که اگر قرار بود این میزان خودرو به کشور وارد شود، حدود 15 هزار میلیارد دلار ارز از کشور خارج می شد اما الان همین میزان خودرو با یک و نیم میلیارد دلار در داخل تولید می شود.

او افزود: صنعت قطعه سازی ایران در حال پیر شدن است و سرمایه گذاری سال هاست در این صنعت انجام نمی شود و در صورتی که به این صنعت توجه چندانی نشود فاجعه ای در انتظار قطعه سازی کشور خواهد بود.

یکه زارع اظهار داشت: سال گذشته 50 هزار تاکسی فرسوده را از ناوگان حمل و نقل خارج کردیم، اکنون این عدد به 57 هزار دستگاه رسیده که این پایان کار نیست و از مجلس می خواهیم تا جهت خروج خودروهای فرسوده از ناوگان حمل و نقل کشور از دولت حمایت شود.

او ادامه داد: متاسفانه صنعت خودروسازی از سال 80 تقریبا مشوق های خود را با 5 یا 6 سال تاخیر دریافت می کند که این موضوع به صادرات لطمه می زند.

مدیرعامل گروه خودروسازی ایران خودرو با بیان اینکه به پژو تفهیم کردیم تا ضمن فراموش کردن رفتار گذشته خود، در انتقال تکنولوژی باید کمک کنند و بازار بزرگمان را به راحتی در اختیار آن ها قرار نمی دهیم، گفت: قرار بر این شد تا خودروهایی که در الجزایر تولید می شوند با قطعه های ایرانی تولید شود.

401

کد خبر: 885101

وب گردی

وب گردی