پنل «ال ای دی» فوق کم مصرف ساخته شد

پنل ال ای دی فوق کم مصرف (بدون ترانس) که توسط علیرضا بیرامی پژوهشگر واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی طراحی و ساخته شده است، همزمان با هفته پژوهش و فناوری رونمایی شد.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا بیرامی محقق دانشکده مهندسی مکانیک واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی این واحد، در رابطه با این پنل LED، گفت: بر خلاف پنل‌های موجود در بازار که به واسطه ترانس و یا درایو کار می‌کنند، پنل ال ای دی فوق کم مصرف طراحی شده، بدون هیچ واسطه‌ای می‌تواند مورد استفاده قرار گرفته و به انرژی برق متصل شود.

وی با بیان اینکه با حذف ترانس موفق به افزایش کارایی و طول عمر پنل‌ها و در عین حال کاهش قیمت آن‌ها شده‌ایم، ادامه داد: کاهش مصرف انرژی به میزان ۴ برابر، دستیابی به راندمان ۲۰۰ لومن بر وات، کاهش هزینه‌ها و قطع واردات و طول عمری بالغ بر ۴۰ هزار ساعت از جمله دستاوردهای اجرای این ایده بوده است.

بیرامی از تجاری‌سازی این محصول از طریق بازاریابی مستقیم با بخش صنعت خبر داد و افزود: به دلیل عدم اعتماد بخش صنعت، در ابتدا تجاری‌سازی این محصول کمی سخت بود اما با آزمون و خطای بخش صنعت و تایید محصول از سوی آن‌ها، تجاری‌سازی این پنل‌ها محقق شد.

به گفته این محقق واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، پنل‌های LED برای روشنایی سالن‌های همایش، فروشگاه‌ها، مراکز تجاری، اکثر فضاهای دارای سقف کاذب و ... کاربرد دارند.

کد خبر: 885185

وب گردی

وب گردی