ضرب و جرح دستفروش توسط مأموران شهرداری تهران باعث تاثرخاطر مردم شد

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا به ضرب و جرح یک دستفروش توسط مأموران شهرداری تهران واکنش نشان داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، محمد جواد حق شناس در تذکر پیش از دستور خود در جلسه علنی شورای شهر در واکنش به برخورد مأموران شهرداری تهران با دستفروشان سطح شهر گفت: فردا بیست و هفتم آذر ، روز جهان عاری از خشونت و افراطی گری است است. موضوعی که نباید آن را لزوماً در مقیاس بین المللی دید. بلکه این امر می تواند ابعاد محلی نیز داشته باشد.

وی ادامه داد: در روزهای اخیر، فیلم منتشر شده از ضرب و جرح یک دستفروش توسط مأموران شهرداری تهران، موجب تأثر خاطر شهروندان فهیم تهرانی گردیده است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: بی تردید مسئله‌ی دستفروشی در شهر تهران امروز به موضوعی با دو وجهِ متباین تبدیل شده است. از یکسو و با لحاظِ نگاهِ اقتصاد کلان، بخشی از اقتصاد غیر رسمی کشور در این حوزه صورت می گیرد و سیستم اقتصادی کشور را با اخلال مواجه می کند، از سوی دیگر و با نگاه اقتصاد خرد، معیشت طیف گسترده ای از اقشار جامعه به این فعالیت گره خورده است.

عضو شورای شهر تهران گفت: مدیریت امر در چنین شرایطی، کاری به مراتب دشوارتر و پیچیده تر از سایر امورِ معمول است که شهرداری تهران نیز به عنوان مسئول نظم و ساماندهی فعالیت در فضاهای عمومی شهر، در این ساماندهیِ پیچیده و دشوار ذی مدخل است.
حق شناس یادآور شد: در این راستا، شهربانان و مأموران رفع سد معبر وظیفه ای خطیر را عهده دارند و آینه‌ی تمام نمایِ تعامل، رواداری و صبر مدیریت شهری در مواجهه با مسائل شهر هستند. اینجانب ضمن تشکر از زحمات تمامی شهربانان خدوم شهرداری تهران، به عنوان مسئول کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از عموم شهروندان تهرانی و به ویژه اتباع افغان به دلیل اتفاق ناگواری که در این خصوص رخ داده، عذرخواهی کرده و با تشکر از شهرداری تهران در برخورد شایسته با مأموران خاطی، از شهردار تهران می خواهم تا با برنامه ریزی برای آموزش روش های گفتگوی سازنده، تعامل موثر و رواداری با دستفروشان، چهره‌ی مهربان و صبوری از مدیریت شهری تهران را در اذهان عمومی ایجاد کرده و از تکرار حوادث اینچنینی پیشگیری کند.
706

کد خبر: 885611

وب گردی

وب گردی