طرح «پاییزه کتاب»گردش مالی  خوبی در حوزه نشر ایجاد کرده است

مدیر فروشگاه انتشارات مروارید، گفت: طرح «پاییزه کتاب» یارانه کتاب را به دست مصرف کننده واقعی کتاب رسانده که همین موضوع گردش مالی درستی را در جامعه نشر ایجاد کرده است.

امیر علی بیک در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، درباره اهمیت برگزاری طرح «پاییزه کتاب»، اظهار داشت: «پاییزه کتاب» یکی از بهترین طرح های حوزه فرهنگ و کتابخوانی محسوب می شود؛ پیش از این، بن کتاب به دست مصرف کننده واقعی نمی رسید و بسیاری از آن ها خرید و فروش می شدند و اصلاً صرف کتاب نمی شدند. اما با اجرای طرح «پاییزه کتاب» مصرف کننده واقعی کتاب ترغیب می شود تا کتاب خریداری کند. با این اقدام گردش مالی درستی در جامعه نشر ایجاد شده است.

وی ادامه داد: باید هزینه تولید و انتشار کتاب را کاهش دهیم تا همه افراد جامعه بتوانند کتاب را وارد زندگی خود کنند در این راستا طرح «پاییزه کتاب» بهانه خوبی است تا این گروه از افراد بتوانند کتاب های مورد نیاز خود را تهیه کنند.

مدیر فروشگاه انتشارات مروارید افزود: یکی از حُسن های طرح «پاییزه کتاب» انتخاب آزادانه کتاب از سوی مردم است؛ در این طرح هر فردی می تواند کتاب های مورد نیاز خود را با تخفیف 20 تا 25 درصدی تهیه کند این طور نیست که این تخفیف فقط شامل حال برخی کتاب های خاص باشد. به عبارت دیگر، اجرای این طرح نوعی احترام به مصرف کننده کتاب است.

علی بیک درباره میزان تأثیرگذاری اجرای این طرح در رونق کتابفروشی ها گفت: وقتی کتاب با تخفیف 25 درصدی به فروش می رسد حتی افرادی که علاقه به خرید و مطالعه کتاب ندارند، به حضور در کتابفروشی ها ترغیب می شوند.

وی در پایان ضمن ارائه پیشنهاد افزایش تعداد دوره های برگزاری طرح های فصلی موسسه خانه کتاب و افزایش میزان بودجه اختصاص یافته به آن، اظهار کرد: از مزایای طرح «پاییزه کتاب» نه تنها کتابفرشی ها بلکه در مجموع چرخه نشر یعنی نویسنده، ناشر، کتابفروشی، توزیع کننده و مشتری کتاب بهره مند می شوند.

502

کد خبر: 885671

وب گردی

وب گردی