حجت‌الاسلام ذاکر: میدان دادن به جوانان مؤمن، متعهد و انقلابی کشور را پیش می برد

آیین رونمایی از کتب «فصل بصیرت» که در زمینه روشنگری فتنه سال 88 به رشته تحریر درآمده‌اند، با حضور جمعی از مسئولان، دانشجویان و کارکنان واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌اله ذاکر در آیین رونمایی از کتب فصل بصیرت، با بیان اینکه بصیرت چراغ‌راهی است برای هدایت به سوی حق و راستی، گفت: آنچه که ما را تا کنون از بزنگاه‌های سیاسی به سلامت عبور داده، بصیرت است.

وی افزود: اگر فتنه سال 1388 در هر کشور دیگری رخ داده بود، بدون شک نظام آن کشور سقوط می‌کرد. رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و بیداری و بصیرت مردم ایران بود که جلوی این مکر و حیله دشمنان را نیز گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذاکر ادامه داد: امروز دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌دانند که براندازی این نظام مقدس غیرممکن است. آن‌ها رویکرد نفوذ فرهنگی و فکری را برای انحراف جوانان در پیش گرفته‌اند، علاوه بر آن، تمام تلاش خود را برای جلوگیری از نفوذ اندیشه انقلاب اسلامی ایران به دیگر کشورها و شکستن خط مقاومت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز اعتبار و قدرت آمریکا رو به کاهش و بعلکس اعتبار و قدرت ایران رو به افزایش است، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های کشور در کنار میدان دادن به جوانان مؤمن، متعهد و انقلابی بدون شک ایران اسلامی را بیش از پیش کشور را به اقتدار و پیشرفت نائل خواهد کرد.

وی افزود: هرگاه مشاهده کردید دشمنان انقلاب از اقدامات شما خرسند شده و به حمایت از آن می‌پردازند، بدانید مواضع اشتباهی را انتخاب کرده‌اید. همانطور که در فتنه 88 اقدام به حمایت از آن کردند.

در این مراسم از 19 کتاب با عناوین «قطعه 26» در دو جلد، «نگهبان آراء»، «نقش آمریکا، انگلیس و رژیم صهونیستی در فتنه 88»، «نقشه نقش بر آب»، «شرح ماجرا»، «مجموعه اعترافات فتنه 88» جلدهای دوم و سوم، «نقش رسانه‌های مجازی در فتنه 88»، «تهدیدات نرم سیاسی در قرآن کریم»، «نقش آیت‌الله خامنه‌ای در مهار بحران 1388»، «حماسه 9 دی» و «اصلاحات و براندازی نرم» رونمایی شد.

بر طبق این گزارش، دکتر فاطمه عزیزآبادی فراهانی معاون پژوهش و فناوری واحد علوم و تحقیقات نیز در آیین رونمایی از کتب فصل بصیرت، گفت: معمولا همه جوامع و ملت‌ها نسبت به حفظ ارزش‌ها و نمادهای فرهنگی‌شان حساسیت ویژه‌ای دارند. اهمیت و برجستگی تاریخی که ملت‌ها برای آن زحمت کشیده و تلاش کرده‌اند، در بکارگیری آن در مسیر پیشرفت، حل مسائل، پایداری و دوام آن ملت نمایان خواهد شد.

وی با بیان اینکه دو آسیب و تهدید جدی برای وقایع و دستاوردهای ملی، معنوی و ارزش‌های تاریخی وجود دارد، ادامه داد: بی‌تفاوتی و عدم حساسیت نسبت به آن‌ها که منجر به فراموشی خواهد شد، اولین آسیب جدی متوجه وقایع مهم تاریخی است. آسیب دیگری که مانع ماندگاری وقایع مهم تاریخی می‌شود، تحریف و پرداخت غیرواقعی، نادرست، ناکافی و بعضا متناقض به رویدادهای مهم تاریخی است.

دکتر فراهانی افزود: تولید و تألیف کتب و دیگر آثار مکتوب است که می‌تواند به حفظ، نشر و ماندگاری ارزش‌ها و وقایع مهم تاریخی کمک شایانی کند.

وی با بیان اینکه رویدادهای فرهنگی، معنوی و تاریخی سرنوشت‌سازی در طول تاریخ ملت ایران رخ داده است، خاطرنشان کرد: رخداد 9 دی یکی از برجسته‌ترین وقایع در طول تاریخ ایران بخصوص در دوران انقلاب اسلامی است. مردم شریف و انقلابی ایران همانگونه که بارها نشان داده‌اند، هر زمان که مصداق اطاعت کامل و ایمان به خدا و رسول در میان باشد با جان و دل پای آن ایستادگی می‌کنند؛ در 9 دی نیز به این امر، جامه عمل پوشاندند.

وی در پایان گفت: در 9 دی، مردم ولایتمدار ایران اسلامی، به وضوح اطاعت و تبعیت از ولایت فقیه را ابراز کردند. امروز وظیفه ما حفظ و نشر آن واقعه بزرگ و سرنوشت‌ساز است. بنابراین نویسندگان، مورخان، مبلغین دین و ... باید به آن پرداخته و آنرا به عنوان یک سرمایه فرهنگی و تمدنی تاریخی برای ملت و نسل‌های آینده ماندگار کنند.

کد خبر: 889803

وب گردی

وب گردی