جمهوریت و اسلامیت نظام در فتنه ۸۸ زیر سوال رفت/ حصر خانگی سران فتنه هیچ ارتباطی به انتخابات ۸۸ ندارد

مسئول نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: اصل نظام هدف فتنه گران بود و انتخابات در فتنه ۸۸ بهانه ای بیش نبود، جمهوریت و اسلامیت نظام در فتنه ۸۸ زیر سوال رفت.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از ارومیه حجت الاسلام و المسلمین دکتر رضا میرزایی در مراسم بزرگداشت نهم دی که در محل سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه برگزار شد، با تبریک میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) اظهار داشت: حماسه ۹ دی دفاع از جمهوریت و اسلامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

وی افزود: در مدت ۴ دهه که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد، دشمنان نظام در آخرین حربه خود سعی در استفاده از نیروهای انقلابی ایران اسلامی داشتند و برخی ابزار دشمن شدند و در زمین دشمن بازی کردند.

* تصور برخی از فتنه درگیری موسوی و احمدی نژادی است درحالیکه سرمنشاء آن خارج از مرزها بود

حجت الاسلام میرزایی، با تاکید بر اینکه سرمنشاء فتنه در خارج از مرزهای جمهوری اسلامی بود، اضافه کرد: سرمنشاء فتنه در خارج از مرزهای جمهوری اسلامی بود برخی آن را به درگیری میان موسوی و احمدی نژاد تعبیر و خلاصه کردند و مملکت را به سمت آشوب کشاندند.

مسئول نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی آذربایجان غربی، گفت: این تصور غلطی است که اگر من رای بیاورم درست است و اگر رای نیاوردم در انتخابات تقلب شده است، جمهوریت نظام در فتنه ۸۸ زیر سوال رفت چرا که نظام اسلامی بر پایه انتخابات شکل گرفته است و اگر کسی در برابر قانون بایستد در برابر جمهوریت ایستاده است.

وی با بیان اینکه چرا موسوی به مراجع قانونی برای احقاق حقوق خود مراجعه نکرد، تصریح کرد: شورای نگهبان تمدید مجدد ده روزه را برای معترضان به نتیجه انتخابات در سال ۸۸ لحاظ کرد ولی چون حتی یک مدرک هم از تقلب نداشتند مراجعه نکردند.

* میزان حال فعلی افراد است/سران فتنه زحمات زیادی برای انقلاب کشیدند

حجت الاسلام میرزایی با اشاره به اینکه سران فتنه از جمله افرادی بودند که تلاش ها و خدمات بسیاری برای به بار نشستن درخت انقلاب کشیدند، افزود: هدف اصلی دشمن و مشکل اصلی او با ماهیت اسلامی نظام بود و بنابر وصیت نامه امام راحل میزان حال فعلی افراد است؛ هرکس تمام عمرش در خدمت پیامبر اسلام بود اما در برابر علی (ع) بایستد کارش تمام است.

مسئول نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی آذربایجان غربی، با بیان اینکه برخی با توهین به مقدسات دینی ما در عاشورای حسینی رقاصی کرده و به خیابان ها ریختند، حال آنکه عاشورا روز عزاداری حسین (ع) است، گفت: اگر اسلامیت نظام ما برداشته شود غرب با آن مشکلی ندارد.

وی تاکید کرد: قسم نخورده ایم تا آخر با کسی بایستیم اگر در مسیر است مورد حمایت است، اگر از مسیر جدا شد روی او خط بطلان می کشیم و در این میان تفاوتی بین احمدی نژاد، موسوی و بقیه نیست.

* حصر خانگی سران فتنه هیچ ارتباطی به انتخابات ۸۸ ندارد

حجت الاسلام میرزایی با بیان اینکه برخی در مورد حصر خانگی سران فتنه سوال می کنند که این کار مبنای قانونی دارد یا خیر، اظهار کرد: ما معتقدیم مبنای قانونی دارد چرا که مرجع قانونی دارد و آن شورای عالی امنیت ملی است و اصل ۱۷۶ قانون اساسی مبنای آن است و این شورا تحت نظارت رهبر معظم انقلاب است.

وی ادامه داد: حصر خانگی سران فتنه هیچ ارتباطی با انتخابات ۸۸ ندارد و در اسفند ۸۹ اتفاق افتاده، موضوع آن هم به اتفاقات ۲۵ بهمن ۸۹ ارتباط دارد که سران فتنه طی بیانیه ای با قیام آزادی خواهانه مصر و تونس اعلام همبستگی کرده و مردم را دوباره به شورش های خیابانی دعوت کردند و پس از آن شورای عالی امنیت ملی دستور به حصر خانگی سران فتنه داد.

* حصر خانگی سران فتنه شهریور ۹۶ تمدید شد

مسئول نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی آذربایجان غربی، با اشاره به تمدید حصر سران فتنه در شهریور ۹۶، گفت: منظور از حصر این است که این افراد زندگی عادی خود را دنبال کرده و فقط از فعالیت های سیاسی محروم هستند و اتفاقا در رفاه هم زندگی می کنند.

حجت الاسلام میرزایی گفت: برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری در ایام تبلیغ انتخاباتی وعده برداشتن حصر خانگی سران فتنه را به مردم می دهند، این در حالیست که عملا دولت اگر بخواهد در انجام این کار توانایی دارد چرا که ۷ عضو از ۱۳ عضو شورای عالی امنیت ملی از اعضای دولت هستند و شامل رئیس جمهور، وزیر کشور، وزیر دفاع، وزیر اطلاعات و حتی معاون برنامه و بودجه است.

* حصر خانگی کار دولت است

وی افزود: حصر خانگی کار دولت است، در سال ۸۹ هم کار دولت است و ادامه آن که با تمدید حصر است در شهریور ۹۶ باز هم کار دولت است که تمدید حصر خانگی را انجام دادند و اگر دولت بخواهد می تواند حصر را بردارد که با تایید رهبر معظم انقلاب اجرایی می شود.

مسئول نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی آذربایجان غربی، با بیان اینکه مصطفی کواکبیان طی سخنانی، مواضع روشنی از خود در برابر فتنه گران نشان داد، گفت: مصطفی کواکبیان این سیاستمدار اصلاح طلب در ۲۸ بهمن ۸۹ گفته «موسوی و کروبی اشتباه کردید فراخوان دادید، ما با هر اقدام مخالف قانون مخالفیم».

حجت الاسلام میرزایی اذعان داشت: آقای روحانی که در سال ۸۹ عضو شورای عالی امنیت ملی بود نیز در این باره گفته است«عده معدودی به بهانه حمایت از تونس و مصر به خیابان ها آمدند و موجبات خوشحالی آمریکا را فراهم آوردند، حرکت ۲۵ بهمن فریب خورده و محکوم است».

کد خبر: 890182

وب گردی

وب گردی