آیین افتتاح یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی برگزار شد

آیین افتتاح یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز: به نقل از واحد بندر انزلی آیین بهره برداری از یادمان دو شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی و جمعی از خانواده های معظم شهدای شهرستان بندرانزلی برگزار گردید.

در این مراسم مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی ضمن قدردانی از تلاش و زحمات مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی به جهت آماده سازی و ساخت یادمان شهدای گمنام، اظهار کرد:" بی شک حضور در چنین مراسمی توفیق زیادی می طلبد و بنده به جهت حضور در مراسم افتتاح یادمان شهدای گمنام؛ شاکر و سپاسگزار خداوند متعال هستم".

حسین نصیرزاده با بیان اینکه نشر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهمترین و اصلی ترین اهداف امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی می باشد، خاطرنشان کرد:" بی تردید فرهنگ ایثار و شهادت نجات بخش انقلاب ما بود و همین فرهنگ موجب شد تا بتوانیم هشت سال دفاع مقدس را در برابر استکبار تحمل نماییم". وی ادامه داد:" امروز در صحنه سیاسی بین المللی و هر کجا در جغرافیای سیاسی کشورها که فرهنگ ایثار و شهادت جاری باشد؛ نجات بخش خواهد بود و همین فرهنگ موجبات پیروزی جبهه مقاومت در کشورهای عراق و سوریه را فراهم آورد".

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر نشر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید داشته اند و این ماموریت ویژه نیز در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی مطرح می باشد، تصریح کرد:" امروز شهدای گمنام امامزادگان ملت به شمار می روند و در هر کجا که نیاز باشد باید از وجود این بزرگواران بهره مند شویم". نصیرزاده همچنین یادآور شد:" امروز به برکت وجود شهدا، انقلاب و جمهوری اسلامی ایران در جهان پیروز و سربلند است و جوانان به ویژه جامعه دانشجویی باید با تاسی از شهدا؛ در برابر استکبار بایستند". وی با تاکید بر اینکه شهدای گمنام نمادهای انقلاب ما هستند، افزود:" نگاه مقام معظم رهبری و نیز مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی بر این است که تربیت شدگان دانشگاه آزاد اسلامی باید سربازان امام عصر(عج) باشند و بر همین اساس بر ما لازم و واجب است که بیش از پیش به فرهنگ ایثار و شهادت توجه نموده و از آن بهره مند شویم"

در ادامه این مراسم سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی نیز عنوان کرد: در23اسفند ماه سال 94این افتخار نصیب دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی شد تا میزبان دو شهید گمنام باشد.

علیرضا اقدامی با اشاره به اینکه:" ساخت یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی درنتیجه تلاش شبانه روزی بسیج دانشجویی، همکاران واحد دانشگاهی، معاونت فرهنگی، بسیج اساتید و ... انجام گرفت، افزود:

شهدا از تمامی تعلقات دنیوی دست کشیده و آگاهانه جان خود را فدای اسلام و انقلاب کردند، گفت:" فلسفه گمنام ماندن این شهدا این است که در مکان هایی که نیازمند هشدار و آگاهی بخشی می باشد؛ دفن شوند".

این مسئول دانشگاهی همچنین تصریح کرد:" کسانی که رفتند کار حسینی کردند و کسانی که ماندند باید کار زینبی انجام دهند و یکی از اهداف شهدا این بود که راه و مسیرشان تا ابد ادامه یافته و ارزش های اسلام، انقلاب اسلامی، حمایت از ولایت فقیه و استکبارستیزی در جمهوری اسلامی به دست فراموشی سپرده نشود". اقدامی تاکید کرد:" متاسفانه امروز فضا و تفکر سکولار در دانشگاه های کشور حاکم شده و به همین جهت حضور شهدا و تدفین آنها در فضای دانشگاه ها؛ یک تذکر و کار بزرگ به شمار می رود".

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی با اشاره به ساخت یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی در محوطه ای 450 مترمربعی اذعان داشت :این مجموعه همراه با محوطه فضای سبز حدود یک هزارو صد مترمربع می باشد و برای ساخت آن بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است". علیرضا اقدامی همچنین گفت: "بخش زیادی از هزینه های ساخت یادمان از طریق کمک و مساعدت ادارات و ارگان های مختلف از جمله منطقه آزاد انزلی، اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان، اداره کل بنیاد شهید گیلان، اداره بنیاد مسکن وهمچنین کمک و مساعدت مالی تعدادی از اساتید و خیرین تامین گردید". وی اضافه کرد:" امروز چند واحد دانشگاهی از ما تقاضا نموده اند تا از طرح یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی انزلی برای ساخت یادمان شهدای واحدهای خود الگوبرداری نمایند و این امر نتیجه زحمات شبانه روزی تمامی عزیزانی است که برای ساخت این یادمان با جان و دل تلاش کردند.

گفتنی است در پایان این مراسم از خیرین و دست اندرکاران ساخت یادمان دو شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی تجلیل شد.

202

کد خبر: 890349

وب گردی

وب گردی