آموزش و پرورش روحیه انقلابی و ولایتمداری را در دانش آموزان تقویت کند

در بیانیه کانون تربیت اسلامی به مناسبت سالروز نهم دی آمده است: از وزارت آموزش و پرورش انتظار داریم روحیه خودباوری، حماسی، انقلابی، استقلال خواهی و ولایتمداری را به عنوان فرهنگ اصیل ایرانی-اسلامی در دانش آموزان تقویت کند.

به گزارش ایسکانیوز ، در بیانیه کانون تربیت اسلامی به مناسبت سالروز نهم دی آمده است:

9 دی ماه 1388 یادآور روزی است که پیر و جوان، زن و مرد ایران اسلامی برای دفاع از انقلاب در مقابل فتنه گران داخلی و خارجی حماسه آفریدند و در سراسر کشور به میدان آمدند تا با صیانت از میراث امام و شهدا، رسالت امت منتظر را ایفا نمایند و بصیرت خود را در تبعیت از امام منتظر آشکار نمایند.

9 دی ماه 1388 نشان داد که خداوند پشتیبان انقلاب اسلامی است. قلب های مردم را به هم نزدیک کرد و آنان را در صراط انقلاب ثابت قدم نمود و ناکامی توطئه گران و فتنه های استکبار و همدستانشان، جاسوسان و دنیاپرستان، قدرت طلبان و فریب خوردگان داخلی، معجزه و آیت حقانیت انقلاب اسلامی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: 9دی ماه 1388 روز جدایی صف های خلوص و نفاق، وفاداری و خیانت، قانونمداری و قانونگریزی، استقلال و وابستگی است؛ بی شک تا انقلاب هست توطئه و فتنه توطئه گران هست که گاهی در چهره تحریم و گاهی در چهره اعمال فشار برای محدویت در قدرت نظامی، گاهی در چهره تردید برای حمایت از مقاومت مردم عراق، سوریه، یمن و فلسطین و گاهی در چهره ی اسنادی مانند 2030 و گاهی در چهره جاسوسان در عرصه اتمی و نظامی جلوه گر می شوند و این روزها هم برخی از کسانی که سال ها بر بالاترین مسندهای مسئولیت تکیه زده بودند و یا امروز تکیه زده اند و باید پاسخگوی عملکرد خویش باشند، در مقام مدعی و طلبکار هم صدا با دشمن علیه ارکان کشور لجن پراکنی می کنند تا به خیال خود فتنه و انحرافی دیگر در کار نظام مقدس اسلامی پدید آورند.

کانون تربیت اسلامی ضمن گرامیداشت سالروز 9 دی ماه، یک بار دیگر از امت قهرمان و بصیر به ویژه فرهنگیان و دانش آموزان متواضعانه به خاطر حماسه آفرینی در این روز قدردانی می نماید و به قوای سه گانه نظام جمهوری اسلامی اعلام می نماید که خدمت به این مردم فداکار با رویکرد مدیریت جهادی و انقلابی و پر نشاط و مدبرانه و به ویژه محرومان و ولی نعمتان جامعه وظیفه بیش از پیش شماست.

از وزارت آموزش و پرورش انتظار داریم انتقال فرهنگ از یک نسل به نسل دیگر و تقویت روحیه خودباوری، حماسی، انقلابی، استقلال خواهی و ولایتمداری را به عنوان فرهنگ اصیل ایرانی_اسلامی به دانش آموزان در چارچوب سند تحول بنیادین انتقال دهند و آن را از اصلی ترین مسئولیت ها و برنامه های خویش بشمارند و در جهت مصونیت بخشی نسل آینده در برابر موج عظیم یأس آفرینی استکبار جهانی هوشیارانه اقدام نمایند.

701

کد خبر: 890622

وب گردی

وب گردی