​هر تکنیک نقاشی یک رسانه است

دبیردوسالانه آبرنگ ایران با بیان اینکه هر تکنیک نقاشی یک رسانه است، گفت: به دنبال هویت آفرینی ایرانی در هنر نقاشی هستیم.

احمد مقدسی دبیردوسالانه آبرنگ ایران در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، درباره انتخاب تکنیک آبرنگ این دوره از مسابقه، اظهار داشت: هر یک از تکنیک های نقاشی یک رسانه است و هر فرد براساس سلایق و مهارت خاص خود یکی از این تکنیک ها را برای ارائه هنرش انتخاب می کند.

وی افزود: ایده مسابقه نقاشی ایرانی از سال گذشته توسط گروه نقاشان آبرنگ شرق آغاز شد و برطبق فراخوان این دوره از مسابقه با تاکید بر مفهوم باغ ایرانی، برگزار شد.

دبیردوسالانه آبرنگ ایران با بیان اینکه آبرنگ تکنیک فوق العاده دشواری است افزود: در ایران به تکنیک های دیگر نقاشی بیش از آبرنگ بها می دهند و به نوعی این شیوه اجرا مهجور واقع شده است در این راستا با انگیزه معرفی قابلیت های این تکنیک و ترویج آن در فراخوان این دوره از از دو سالانه نقاشی تکنیک آبرنگ را انتخاب کردیم.

مقدسی درباره تکنیک آبرنگ ایرانی توضیح داد: مینیاتور هنرمندان ایرانی در هر جایی از دنیا هویت ایرانی را به ببیننده القا می کند در این رابطه با اجرای این دو سالانه به دنبال هویت سازی ایرانی در آثار هستیم البته هویت ایرانی تنها مربوط به مناظر و بناهای ایران نیست بلکه نوع ساختار اثر، بیان، نگاه هنرمند به همراه تکنیک در ترویج این امر موثر است و به نوعی به دنبال بیان نگاه شرقی در آثار هنرمندان با استفاده از تکنیک آبرنگ هستیم.

دبیر دو سالانه آبرنگ ایران، گفت: هنر آبرنگ در میان هنرمندان سایر کشورها هویت کشور مبدا را به جهانیان عرضه می کند که البته آثار آبرنگ ایرانی در این زمینه هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده است.

وی افزود: آثار برگزیده این دوره از میان 300 اثر ارسالی از سراسر ایران توسط هیات داوران، محمود سمندریان و آرمان یعقوب پور انتخاب شد در این راستا علاوه بر تقدیر از برگزیدگان و اهدای لوح یاد بود، آثار برگزیده در کتابی با عنوان باغ ایرانی منتشر شده است.

مقدسی درباره ادامه روند دوسالانه هنر ایرانی اظهار کرد: برطبق برنامه ریزی انجام شده قرار بر این شد این نمایشگاه هر دو سال یک بار با عناوین تازه برگزار شود در این رابطه قصد داریم ، سال 98 با موضوع بازار ایرانی نمایشگاهی را ترتیب دهیم تا در نهایت بعد از اجرای 7 دوره آخرین نمایشگاه این مجموعه با تکنیک آبرنگ ایرانی در راستای احیای هویت ایرانی گام های موثری را در این حوزه برداریم.

502

کد خبر: 892069

وب گردی

وب گردی