جبار قوچان نژاد: سابقه ضیایی در فدراسیون عامل ادامه روندموفقیت  والیبال می شود

سرمربی سابق تیم والیبال ثامن مشهد گفت: با توجه به اینکه سال ها ضیایی در کنار داورزنی در فدراسیون والیبال حضور داشته ، حضورش در فدراسیون ادامه دهنده روند موفقیت والیبال خواهد بود.

جبار قوچان نژاد ، بازیکن اسبق تیم ملی والیبال ایران در گفت و گو با ایسکانیوز گفت: در حال حاضر فدراسیون والیبال موفق ترین فدراسیون کشور می باشد که نتایج در سطح تیم های ملی رده های مختلف نشان دهنده این موضوع است که این مهم به خاطر مدیریت صحیح و تداوم این مدیریت در سه دهه اخیر بوده که خوشبختانه با جدایی محمدرضاداورزنی از صدر مدیریت والیبال ، ریاست آن به فردی رسیده که سال ها در کنار والیبال و رییس آن بوده و این سابقه ، عامل ادامه روند موفقیت والیبال خواهد بود.

وی با اشاره به نزدیک شدن به المپیک2020 افزود: مهم ترین مسابقات پیش روی والیبال ، المپیک سال 2020 توکیو است که اگر همین روند با مدیریت احمد ضیایی والیبال کشورمان داشته باشد به احتمال فراوان به یکی از سکو های المپیک خواهیم رسید ولی اگر در المپیک به سکو نرسیدیم ، نمی توانیم آن را شکست والیبال بدانیم ولی رسیدن به سکوی المپیک برای والیبال دیگر رویا پردازی نیست.

قوچان نژاد خاطرنشان کرد: مهم ترین مشکل والیبال کشورمان در المپیک نداشتن بازیکنان مناسب در چند پست به ویژه بازیکنان جایگزین سید محمد موسوی و میر سعید معروف است و در این مدت تا المپیک، کولاکویچ باید به دنبال پیدا کردن استعداد جدید برای حضور موثر در تیم ملی باشد، در این راه نقش مربیان رده پایه در پرورش استعداد بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت تیم های باشگاهی والیبال در لیگ برتر نیز گفت: سر و سامان دادن به وضعیت تیم های باشگاهی والیبال باید یکی از اولویت های کاری ضیایی باشد تا تیم های والیبال از حالت مصرف کننده در آمده و باعث پویایی لیگ والیبال شوند، مهم ترین ضعف والیبال کشورمان عدم ثبات تیمداری در سطح باشگاهی است.

قوچان نژاد با اشاره راهکارهای تضمین ماندگاری تیم های باشگاهی والیبال تصریح کرد: اگر تیم های لیگ برتر دارای امتیاز خرید و فروش مانند تیم های فوتبال شوند ،این موضوع باعث خواهد شد تا صاحبان کارخانجات و یا تولید کننده های کشور ، تیمی برای حضور در لیگ والیبال تشکیل داده و با جبران برخی از هزینه هایشان با رغبت بیشتری به ادامه فعالیت در والیبال بپردازند.

وی افزود: زمانی که یک تیم بدون هیچ پیشینه والیبالی تشکیل می شود و سرمایه گذار تیم موفق به برگشت سرمایه اش نمی شود، خیلی سریع نیز از بین می رود و حتی شاهد بودیم که تیم هایی در لیگ برتر حتی نتوانستند لیگ را به اتمام برسانند.

قوچان نژاد با اشاره به طرفداران والیبال مشهد خاطر نشان کرد: در اکثر بازی های تیم های مشهدی در سالن مهران مشهد حدود سه هزار نفر پشت درهای بسته سالن می مانند ولی به علت مشکلات تیمداری در والیبال و معضلات موسسه اعتباری ثامن، جای تاسف دارد که والیبال مشهد پس کسب نتایج درخشان در لیگ برتر بدون تیم بماند.

کد خبر: 892114

وب گردی

وب گردی