سوژه‌های انقلابی در جشنواره عمار دیده می‌شود/دانشگاه آزاد اسلامی استعدادیابی می‌کند

فیلمساز جشنواره فیلم عمار، گفت: جوانان علاقمند به فیلمسازی با برگزاری جشنواره فیلم عمار می‌توانند با انگیزه اکران و دیده شدن به سوژه‌های انقلابی ذهنشان رسیدگی کنند.

علی طالبی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، درباره اهمیت جشنواره فیلم عمار، اظهار کرد: جشنواره فیلم مردمی عمار فضای مناسبی را برای کشف استعدادهای تازه و جوان مهیا کرده است.

وی با اشاره به اینکه فیلمسازان در این جشنواره می توانند دغدغه های اصلی خود را به تصویر بکشند، ادامه داد: بنده و دیگر فیلمسازان جوان با برگزاری این جشنواره انگیزه بسیاری برای ساخت فیلم هایی با مضمون های قابل توجه را پیدا کردیم.

این فیلمساز با اشاره به کیفیت خوب جشنواره فیلم عمار، گفت: در حال حاضر این رویداد هنری شرایط مناسبی را برای جوانان فراهم می کند اما اگر با ایجاد استاندارهایی برای فیلم ها، کیفیت آثار اکران شده را بالا ببرند، شاهد پیشرفت بسیاری خواهیم بود.

طالبی درباره مستندی که در جشنواره ارائه کرده است، یادآور شد: «ارباب» نام فیلمی است که درباره شهید مدافع حرم سعید کمالی که از شهر ساری به سوریه رفت، ساخته ام.

وی با اشاره به اینکه شهید کمالی برای آسایش سایر مردم به جنگ رفت، افزود: شهید کمالی از دوستان نزدیک من بود که برای در آرامش زندگی کردن هموطنانش از جان خود گذشت. تصمیم گرفتم با ساختن این فیلم و نشان دادن فداکاری های این شهیدان دین خود را به آنها ادا کنم.

فیلمساز جشنواره فیلم عمار با اشاره به اینکه مستند «ارباب» در گذشته نیز اکران داشته است، گفت: این مستند برای اولین بار در جشنواره بین المللی فیلم رشد و پس از آن در جشنواره فیلم عمار اکران شد.

**دانشگاه آزاد اسلامی شرایط مناسبی برای کشف استعدادهای تازه مهیا کرد

طالبی در ادامه درباره حضور خود در سایر جشنواره های فیلم از جمله جشنواره فیلم سنگر در واحد فیروزکوه دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: اردیبهشت سال 95 در جشنواره فیلم دانشجویی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی جایزه بهترین دستاورد هنری را به من اهدا شد.

وی افزود: جشنواره دانشجویی سنگر واحد فیروزکوه دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر شرایط مساعدی که برای شرکت کنندگان فراهم کرد، توانست در کشف استعدادهای تازه نفس نیز بسیار موفق عمل کند.

طالبی خاطر نشان کرد: «قرمر»نام فیلم دفاع مقدسی است که در جشنواره سنگر ارئه دادم و دانشگاه آزاد اسلامی فضا را برای نمایش آن مهیا کرد.

503

کد خبر: 892362

وب گردی

وب گردی