حسن بیگی: آشوبگران می خواهند پرستیژ ایران را در منطقه خدشه دار کنند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آشوب گران به دنبال آن هستند که پرستیژ جمهوری اسلامی را منطقه خراب و حیثیت ایران در سطح جهان را خدشه دار کنند.

ابوالفضل حسن بیگی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، در واکنش به اتفاقات اخیر کشور و بروز ناامنی در برخی نقاط گفت: اتفاقات و حرکت هایی که اخیرا در کشور رخ داده است به دو بخش تقسیم می شود؛ اولین بخش آن مربوط به مشکلات و مطالبات مردمی است. ملت ایران از قوای سه گانه انتظار دارند که نسبت به اجرای عدالت اهتمام کامل داشته باشند.

وی افزود: حدود 12 سال است که مسئولین کشور همدیگر را به فساد مالی متهم می کنند؛ در این راستا "بگم بگم" هایی وجود دارد اما در مقام عمل اقدام خاصی انجام نشده است، مردم همواره از قوه قضاییه انتظار دارند که با فساد برخورد قاطع انجام دهد و اگر فسادی در جامعه اسلامی ما وجود دارد، سریعا به آن رسیدگی شود.

حسن بیگی ادامه داد: طی دو دهه گذشته نسبت به حقوق بازنشتگان و افزایش آن، اقدامات بسیار ضعیفی انجام شده است؛ لذا بخشی از اعتراضات اخیر مربوط به بازنشستگان است که مطالبات خودشان را با راهپیمایی به گوش مردم و مسئولین رساندند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به موضوع فسادهای مالی تصریح کرد: با کمال تاسف در مقطعی، به بیش از 7 هزار صندوق قرض الحسنه و بالغ بر 1800 موسسه مالی مجوز فعالیت داده شد؛ پول مردم از بانک ها خارج و در اختیار این موسسات قرار گرفت و متاسفانه امروز شاهد هستیم که این موسسات به شکل ناجوان مردانه ای پول مردم را برداشته و به گفته برخی به خارج از کشور انتقال داده اند.

وی مسئله اشتغال را یکی از اصلی ترین عوامل اعتراضات اخیر دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به شرایطی بر کشور حاکم است تعداد زیادی از جوانان اعم از دختر و پسر با شرایط سخت اقتصادی بیکار هستند؛ این مطالبات به حق مردم ایران است و از قوای سه گانه انتظار برخورد قاطع را دارند.

حسن بیگی اظهار کرد: بخش دوم اتفاقات اخیر به این شکل است که بعد از شکست داعش و انزوای آمریکا در خارمیانه، جلسه ای در آمریکا به فرماندهی ترامپ و با پول عربستان سعودی برگزار شد که بر مبنای آن تلاش دارند که در دوران پسا داعش ضرباتی را به جمهوری اسلامی وارد کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: در این راستا تعدادی مزدور و ارذل اوباش اقدامات ساختار شکنانه ای را در خاورمیانه انجام دادند که خوشبختانه به محض این که مردم متوجه شدند این افراد زمام امور را در دست گرفته اند و می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند اقدامات قاطعی را در مقابل آن ها انجام دادند و خودشان را از آن ها جدا کردند.

وی با بیان این که افراد اندکی با طراحی آمریکا و رژیم صهیونیستی در برخی نقاط کشور در حال خراب کاری هستند اضافه کرد: این ها به دنبال آن هستند که پرستیژ جمهوری اسلامی را منطقه خراب و حیثیت ایران در سطح جهان را خدشه دار کنند. مردم ایران از نیروی انتظامی و قوای سه گانه انتظار دارند که قاطعانه و مدبرانه با این موضوع برخورد کنند و آن ها را به سزای اعمالشان برسانند.

302

کد خبر: 892523

وب گردی

وب گردی