تلگرام چه زمانی رفع فیلتر می‌شود؟

وزیر ارتباطات گفت: گام بعدی بازگشایی این شبکه هاست و در چند روز گذشته از شورای امنیت کشور پیگیری هایی انجام دادیم تا در مناطقی که آرامش حاکم است این شبکه ها بازگشایی شوند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ محمد جواد آذری جهرمی پس از جلسه ی هیأت دولت امروز در جمع خبرنگاران گفت: در منشور حقوق شهروندی علاوه بر دسترسی آزاد، امنیت هم حق مردم است گه دولت و شورای امنیت به ریاست آقای رحمانی فضلی مسؤلیت احقای این حق را برعهده دارند.

او افزود: بسیاری از کانال های تلگرامی به ترویج خشونت و رفتارهای تروریسمی اقدام می کنند و در این زمینه آمارهایی نیز وجود دارد که به دلیل عدم ترویج خشونت در کشور این آمار ارائه نشده است که در بعضی کانال ها مردم را به آتش زدن خانه مسؤلان، مساجد و مراکز نظامی تشویق می کنند و این گونه موارد در هیچ کشوری اجازه فعالیت نخواهد داشت.

آذری جهرمی خاطرنشان کرد: در مرحله اول درباره فعالیت این شبکه ها در شورای عالی امنیت ملی تصمیم گیری شد که نتیجه آن توقف برخی از این شبکه ها بود واین تصمیم طی چند روز گذشته در کشور اجرایی شد.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: گام بعدی بازگشایی این شبکه هاست و در چند روز گذشته از شورای امنیت کشور پیگیری هایی انجام دادیم تا در مناطقی که آرامش حاکم است این شبکه ها بازگشایی شوند.

آذری جهرمی یادآور شد: با مدیر تلگرام نیز مکاتبه کردیم که ادامه فعالیت تلگرام در ایران منوط به حذف موارد تروریستی است.

وی اظهار داشت: بیشترین کاربران و حجم استفاده از تلگرام در ایران است، طبیعتاً اگر احترام متقابل نباشد شرایط دشوار خواهد شد.

وزیر ارتباطات ابراز امیدواری کرد: مدیر تلگرام به مقررات موجود و درخواست مردم برای حذف موارد تروریستی احترام بگذارد.

منبع: مهر

202

کد خبر: 892915

وب گردی

وب گردی