تسهیلات بانک مسکن ویژه فروش اقساطی مواد اولیه + جزئیات

شرایط دریافت تسهیلات فروش اقساطی مواد اولیه از سوی بانک مسکن به صورت زیر است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ منظور از فروش اقساطی مواد اولیه، لوازم یدکی و ابزار کار عبارت است از خرید کالاهای مورد نیاز واحدهای تولیدی و خدماتی بنا به تقاضای کتبی آنان، توسط بانک و سپس فروش نسیه آنها به منظور تأمین قسمتی از سرمایه در گردش مورد نیاز این گونه واحدها به ترتیبی که بهای آن دفعتاً واحده و یا به اقساط مساوی و یا نامساوی و در سررسیدهای معین دریافت گردد .

شرایط خریدار :


داشتن صلاحیت فنی و تخصصی و توانایی لازم برای انجام معامله موضوع معامله با نوع فعالیت شرکت (شخص حقوقی) مندرج در اساسنامه یا شرکت نامه باید تناسب داشته باشد. شخص حقیقی باید دارای اهلیت های لازم باشد. داشتن حسابجاری با کارکرد مناسب

شرایط و ویژگی های تسهیلات فروش اقساطی مواد اولیه ، لوازم یدکی و ابزار کار :


تسهیلات فروش اقساطی خرید ابزار کار، لوازم یدکی و مواد اولیه ماهیتاً در زمره تسهیلات کوتاه مدت و با حداکثر مدت بازپرداخت یک سال قرار دارد. فروش اقساطی، در بخش بازرگانی قابل استفاده نیست. بدین مفهوم که منحصراٌ برای تأمین منابع مالی مورد نیاز در امور تولیدی و خدماتی باید مورد استفاده قرار گیرد. میزان مواد اولیه مورد تقاضا باید با حجم یک دوره تولید متقاضی متناسب باشد. میزان تسهیلات اعطایی براساس80% پیش فاکتور (ارزش کالای مورد خریداری) است.

پس از امضای قرارداد داخلی، وجه کالا (اصل تسهیلات + پیش دریافت) طی یک فقره چک بانکی به نام فروشنده ، صادر و به وی پرداخت می شود، ضمناً فاکتور کالای خریداری شده به نام "بانک مسکن" صادرخواهد شد. مدت تقسیط حداکثر معادل یک دوره ی تولید است که بیش از یکسال نمی تواند باشد، چنانچه خریدار در تسویه بدهی خود تأخیر نماید، علاوه بر پرداخت اصل بدهی به انضمام سود مربوطه، ملزم به پرداخت جریمه تأخیر تأدیه، براساس نرخ سود مورد انتظار به علاوه 6 درصد مانده بدهی خواهد بود.

خریدار مکلف است، کالای مورد معامله را برای کل مدت قرارداد به میزان 100% ارزش کالا نزد شرکتهای معتبر بیمه، به نفع بانک، بیمه تمام خطر نموده و بیمه نامه را قبل از تنظیم قرارداد به بانک ارایه نماید. در معاملات فروش اقساطی، تمدید سررسید قرارداد مجاز نبوده و اقساط مقرر باید طبق قرارداد پرداخت گردد. مسئولیت انتخاب، تحویل، حمل، نصب اموال موضوع معاملات فروش اقساطی به عهده متقاضی است. حداکثر زمان لازم برای وصول قیمت فروش اقساطی کالای مورد نظر، یکسال می باشد که نباید از یک دوره تولید تجاوز نماید.

ملاک محاسبه میزان تسهیلات فروش اقساطی مواد اولیه، لوازم یدکی و ابزار کار، قیمت و یا مبلغی است که تولیدکنندگان کالا (فروشندگان) در برگ فروش یا پیش فاکتور خود درج می نمایند . . قیمت فروش اقساطی با توجه به قیمت تمام شده و حداقل سود مورد انتظار بانک تعیین می گردد. وصول اقساط فروش اقساطی به صورت مساوی (ماهیانه) می باشد. اخذ وثائق قابل قبول مطابق با سیاستهای اعتباری سالانه بانک .

انواع وثایق :
اموال غیر منقول با کاربری مسکونی یا اداری سفته تضمینی با دو امضا اوراق و اسناد بهادارطبق ضوابط ذیربط اوراق مشارکت فروخته شده ضمانتنامه های بانکی نکته: جهت دریافت تسهیلات فوق واریز 30 درصد اصل تسهیلات بصورت نقدی الزامی است.

مدارک لازم جهت تشکیل پرونده
1- درخواست کتبی متقاضی
2- مجوز فعالیت متقاضی ( ضمنا اگر جواز کسب متقاضی تسهیلات با رضایت شریک دارای اعتبار می باشد ، اخذ موافقت از شریک جهت اعطای تسهیلات الزامی است .)
3- ارایه مدارک احراز هویت
3-1- تصویر شناسنامه و کارت ملی برابر با اصل شده ( جهت اشخاص حقیقی )
3-2- تصویر اساسنامه یا شرکتنامه و یک نسخه روز نامه رسمی جمهوری اسامی ایران که آگهی ثبت شرکت و اسامی صاحبان امضای مجاز که آخرین تغییرات در آن منعکس شده باشد ( جهت اشخاص حقوقی )
4- تکمیل پرسشنامه و برگ اطلاعات اعتباری
5- تصویر سند مالکیت ملک مورد معرفی ( وثیقه غیرمنقول )
6- پیش فاکتور کالای مورد نظر ب نام متقاضی و فاکتور اصلی به نام بانک
7- بیمه نامه کالا به نام بانک به هزینه متقاضی
8- گزارش ارزیابی وثایق غیر منقول

401

کد خبر: 893059

وب گردی

وب گردی