هیچ نامه ای مبنی بر بازگشت شهردار بوشهر به فرمانداری ابلاغ نشده است

فرماندار بوشهر گفت: هیچ نامه ای به فرمانداری از سوی دیوان عدالت اداری در رابطه با بازگشت میگلی نژاد به شهرداری ابلاغ نشده است.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، آبان ماه امسال به دلیل قانون منع بکارگیری بازنشستگان، شورای شهر بوشهر با 6 رای مثبت و 3 رای ممتنع به کار غلامعلی میگلی نژاد شهردار بوشهر پایان داد، آن هم در شرایطی که دو ماه پیش وی را در این سمت ابقا کرده بودند.

با این حال، میگلی نژاد عقیده داشت به دلیل سابقه ایثارگری از قانون بازنشستگی مستثنی و مصوبه شورا غیرقانونی است، موضوعی که در جوابیه روابط عمومی شهرداری به رسانه ها پیرامون تصمیم آن زمان شورا بازگو شد.

اینک خبر رسیده است که میگلی نژاد با پیگیری های که طی این مدت داشته، موفق به دریافت حکمی از سوی دیوان عدالت اداری برای توقف مصوبه شورا شده است.

به دنبال این موضوع ابوذر دهدار رییس شورای شهر بوشهر صبح در گفت وگویی اظهار داشته است که هنوز حکمی از دیوان عدالت به شورا ابلاغ نشده و ما بصورت شنیده یا از طریق فضای مجازی این موضوع را شنیده ایم.

وی ادامه داد: پس از ابلاغ، باید متن حکم را دید و متناسب با آن اعضای شورا تصمیم گیری خواهند کرد.

عباس جمشیدی فرماندار بوشهر در واکنش به این خبر در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: در صورت رای دیوان عدالت اداری برای بازگشت میگلی نژاد به شهرداری هر مقام قضایی مکلف است تا آن رای را طبق قانون به اجرا بگذارد.

وی افزود: هیچ نامه ای از سوی دیوان عدالت اداری به فرمانداری در رابطه با بازگشت میگلی نژاد به شهرداری ابلاغ نشده است.

فرماندار بوشهر ادامه داد: در صورت ابلاغ چنین حکمی به فرمانداری، ما آنچه را که قانون می گوید را اجرا و ایشان قانونا شهردار اعلام خواهند شد.

جمشیدی ابراز داشت: زمانی عذر آقای میگلی نژاد را خواستند به آن دلیل که وی مدرکی دال بر ایثارگری ندارد تا بتواند اعضای شورا را قانع کنند، در این چرخه اداری تفاسیر متعددی از سوی مجلس و وزارت کشور صورت گرفت اما نظرات آن ها را نمی توان برای دستگاه های اداری یا شوراها الزام آور دانست و نامه وزارت کشور جنبه توصیه ای یا ارشادی دارد که نمی توان آن را الزام آور دانست.

وی ادامه داد: سلسله مراتب ابلاغ حکم شهردار آن گونه است که ابتدا به استاندار و سپس به فرمانداری ابلاغ خواهد شد.

فرماندار بوشهر تصریح کرد: در صورت ابلاغ حکم به ما حتما آن دستور را اجرا خواهیم کرد و برای ما تفاونی ندارد که شهردار چه کسی است.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به عید نوروز هرچقدر شهر ناامن تر باشد مشکلات ما هم بیشتر خواهد شد و در صورت نبود شهردار کار فرمانداری هم بیشتر خواهد شد.

901/900

کد خبر: 893871

وب گردی

وب گردی