نظام حکمرانی و سیاستگذاری یکپارچه، نیاز حوزه انرژی است

دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی گفت: با وجود زحمات دستگاه‌ها و سازمان‌ها هنوز یک نظام حکمرانی و سیاستگذاری منسجم و پویا بوجود نیامده است بنابراین باید در این جهت قدم برداریم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سیروس وطنخواه دبیر ستاد توسعه فناروی حوزه انرژی معاونت علمی اظهار کرد: حکمرانی و سیاستگذاری عمومی در حوزه انرژی دو موضوع مهم است. متاسفانه مشکلات حوزه حکمرانی فراتر از حوزه های تخصصی است و این سایه بر تمام حوزه ها ازجمله حوزه انرژی اثر گذاشته است. حوزه انرژی متاثر از سیاست های کلان اقتصادی، سیاسی و محیط زیستی است. از طرفی نگاه یکپارچه و منسجمی نیز وجود ندارد. بنابراین در این راستا نیازمند نظام حکمرانی و سیاستگذاری یکپارچه و پویا هستیم.
وی همچنین عنوان کرد: همچنین با وجود زحمات دستگاه ها و سازمان ها هنوز یک نظام حکمرانی و سیاستگذاری منسجم و پویا بوجود نیامده بنابراین می بایست در این جهت قدم بر داریم. تا زمینه ارائه جدیدترین مسائل، روندها، ابتکارات و همچنین چالش‌ها و راهکارهای مسائل حوزه مدیریت دولتی و سیاست‌گذاری عمومی در یک فضای بین‌رشته‌ای فراهم شود.

202

کد خبر: 893963

وب گردی

وب گردی