اقتصاد دانش بنیان البرز را به شاهراه اشتغالزایی نزدیک تر می سازد

استاندار البرز گفت: تمام دستگاه ها به جد روی ظرفیت های پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان با هدف ایجاد اشتغال کار کنند.

به گزارش ایسکانیوز،محمدعلی نجفی استاندار البرز با اشاره به ظرفیت‌های پارک علم و فناوری گفت: همه دستگاه ها به جد روی ظرفیت های پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان با هدف ایجاد اشتغال کار کنند.

وی با تاکید بر تقویت ارتباط صنایع با شرکت های دانش بنیان افزود: ظرفیت شهرک های صنعتی استان بالا است و ایجاد ارتباط نزدیک با مراکز صنعتی و شرکت های فناور و دانش بنیان استان به جد در دستور کار قرار گیرد.

دکتر نجفی با تاکید بر پیگیری کامل اعتبارات سفر رئیس جمهور گفت: پروژه‌های سفر به جد پیگیری شود و من نمی گذرم اگر یک ریال جای دیگری صرف شود.

استاندار البرز در رابطه ضرورت رفع مشکل تصفیه خانه های شهرک های صنعتی استان نیز گفت: محیط زیست موظف است، ضمن رصد وضعیت اولتیماتوم لازم را به صنایع آلاینده داده و موضوع را پیگیری کند.

وی افزود: از ظرفیت رئیس کمیسیون صنایع در مجلس که نماینده استان نیز در مجلس هستند استفاده شود و اگر موضوع جدی وجود دارد در زمینه آلاینده های زیست محیطی مسئله را به مجلس هم انتقال دهید.

استاندار البرز در ادامه بر ضرورت تشکیل مداوم و مستمر کارگروه های استانی تاکید کرد.

در ادامه، پروژه های آبرسانی استان در دو برش ملی و استانی از سهم اقتصاد مقاومتی مورد بررسی قرار گرفت.

عدم تخصیص نقدی به پروژه های آبرسانی روستا، وجود انشعبات غیر مجاز و حفر چاه های غیرمجاز که منتج به خشک شدن بنیان چاه ها می شود، از جمله دغدغه های طرح شده بود.

دکتر نجفی در رابطه با انشعابات غیرمجاز شبکه روستایی نیز گفت: شوراهای اسلامی باید توجیه شوند. روستاها ویلاهای آنچنانی ساخته می شود و‌لی آب و آشامیدنی و فاضلاب و..را برای استان به همراه دارد و این جدی باید پیگیری شود.

استاندار گفت: فرصت های خوبی در استان وجود دارد و‌می توانیم پایلوت طرح های ملی در روستاها باشیم، در این زمینه نیز تکلیف می شود که بعنوان نمونه تعدادی از طرح ها بصورت پایلوت اجرا شود.

وضعیت تامین آب شهرهای استان و بحران منابع آبی در ادامه این جلسه بررسی شد.

استاندار البرز گفت: در جلسه ویژه ای موضوع مشکلات آب منطقه ای و درخواست افزایش تخصیص منابع آب سطحی از سدهای طالقان و کرج بصورت تخصصی در معاونت عمرانی بررسی شود.

وی افزود: ظرفیت های فراوانی در کرج وجود دارد اما برای حداقل ها باید معطل ماند و بخشی از امور نیز ناشی از تصمیم گیری هایی است که در گذشته انجام شده است.

عزیز اکبریان نماینده مردم کرج پر مجلس نیز با بیان اینکه دشمن همواره در کمین است، گفت: عده ای نظام اسلامی را تیره و تار نشان می دهند و این باعث شبهه نسبت به عملکرد ما شده است.

وی با بیان اینکه دشمن دنبال فرصت است، افزود: در اتفاقات اخیر در موضوع نقش جدی داشته اول اینکه اقتصاد مقاومتی را جدی نگرفته ایم.

اکبریان گفت: اگر تاکید مقام معظم رهبری را جدی می گرفتیم خیلی از مشکلات رفع می شد.

وی افزود: جلسات اقتصاد مقاومتی باید توام با ابتکار خلاقیت، سرعت و دلسوزی باشد و‌سریع تصمیم گیری شود.

نماینده مردم کرج گفت: اقتصاد مقاومتی به این معنا نیست که کار یکسال را در سه سال انجام دهیم این روند ضربه به کشور است،باید به دنبال پروژه هایی بود که به صادرات منتهی شود.

وی افزود: باید تولید را بالا ببریم و در این بین فرمانداران باید جدی تر وارد میدان کار شوند.

اکبریان همچنین بر ضرورت بهره مندی بیشتر از ظرفیت پارک علم و فناوری تاکید کرد و گفت: باید نگاه های جزیره ای تغییر پیدا کند و شاهد پویایی بیشتر این بخش باشیم.

وی ادامه داد: عده ای می خواهند همه را زیر سوال ببرند در کشور تنها ۳۰‌نفر حقوق نجومی گرفتند اما طوری مطرح شد که مردم به همه مدیران بدبین شدند.

901

کد خبر: 894339

وب گردی

وب گردی