تاثیر وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم در ناآرامی های اخیر/شاخص مهم بودجه 97 بحث اشتغال است/بودجه 97 واقعی تر است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم در تجمع های اخیر بی تاثیر نبوده است.

علی اکبری با اشاره به این موضوع که معضل بیکاری در سراسر کشور متاثر از مسائل اقتصادی است در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: این معضل در شهرها از جمله شهر شیراز هم وجود دارد.

وی با اشاره به این که شیراز یک شهر مهاجرپذیر است، ادامه داد: مردم از سراسر استان ها و روستاهای اطراف به شیراز مهاجرت کرده اند و و موضوع باعث به وجود آمدن معضل حاشیه نشینی در شهر شده است.

معضل بیکاری یک مشکل ریشه دار است

نماینده مردم شیراز در خانه ملت با بیان این که باید راه حلی برای بحث اشتغال پیدا کرد، گفت: متاسفانه معضل بیکاری یک مشکل ریشه دار است که با توسعه خط تولید و سرمایه گذاری می توان چرخه تولید کشور را راه انداخت.

وی ادامه داد: راه انداختن چرخه تولید در گرو امنیت یا اعتمادسازی برای مردم است که اگر شخصی دارای سرمایه ای است وارد عرصه کار شود تا بتواند چرخه مملکت را درست کرد.

اکبری در رابطه با حل معضلات اقتصادی گفت: دولت و مجلس شورای اسلامی محیطی را باید برای سرمایه داران فراهم و چرخه تولید را راه اندازی کنند زیرا اگر چرخه تولید حرکت نکند مشکلات باقی خواهد ماند.

تاثیر وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم در ناآرامی های اخیر

نماینده مردم شیراز در مجلس در پاسخ به این سوال که وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم در ناآرامی های اخیر شهر چقدر تاثیر داشته است، گفت: وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم در تجمع های اخیر بی تاثیر نبوده است.

وی افزود: طبق بررسی ها و گزارشاتی که ارائه شده است افرادی که به وضعیت معیشتی اعتراض داشتند مقداری با تحریک احساساتشان از سوی معاندان دست به تجمع زده اند.

آمار بالای بیکاری در دولت های نهم و دهم

اکبری در رابطه با مقایسه میزان بیکاری میان دولت کنونی و دولت های گذشته گفت: دولت های نهم و دهم منابع مختلفی را در اختیار داشتند و بخش عمده ای از پول ها را به عنوان فعالیت های زودبازده توزیع کرده بودند که این پول ها از بین رفته و در همان سال ها که بیشترین پول را توزیع کرده بودند بیشترین بیکاری هم وجود داشته است.

وی ادامه داد: این موضوع نشان می دهد که مدیریت یا نظارت خوبی بر این پول ها نبوده و اثر خود را نتوانسته بگذارد و به نظر می آید که دولت کنونی هم هنوز نتوانسته علی رغم تلاشی که داشته این مشکل را حل کند.

شاخص مهم بودجه 97 بحث اشتغال است

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان به این که یکی از شاخص های مهم بودجه 97 بحث اشتغال است، تصریح کرد: در بودجه 97 بر روی سه موضوع خدمات عمومی، اشتغال و عدالت اجتماعی برای رفع مشکل اشتغال تاکید شده است.

بودجه 97 واقعی تر و شفاف تر است

اکبری با اشاره به این موضوع که بودجه دولت کاهش پیدا کرده است، گفت: بودجه تعیین شده به نظر واقعی تر و شفاف تر شده است.

نماینده مردم شیراز با بیان این که مقداری از اختیارات بودجه به استان ها واگذار شده است، تصریح کرد: به طور مثال پروژه های ملی را به استان ها واگذار کرده و در هر صورت این روند باید آرام آرام طی سال های آینده افزوده و اولویت ها در استان ها تشدید شود.

وی در پاسخ به این سوال که برای توجه بیشتر به استان ها باید چه کارهایی انجام داد، گفت: تفویض اختیار به استان ها و کمک به بخش آموزش ها برای ایجاد درآمد و ارزش افزوده در استان ها باید مدنظر قرار گیرد تا بتوانند در توسعه استان کمک کنند؛ به طور مثال در بخش میراث فرهنگی باید کاری کرد تا 90 درصد آنچه که درآمد ایجاد می کند برای نگهداری و ایجاد انگیزه بودجه به استان مربوطه بازگردد.

901/900

کد خبر: 894661

وب گردی

وب گردی