مدعی کمک‌های بشر دوستانه تجاوز در یمن را تایید می کنند

مشاور فرمانده معظم کل قوا گفت: در یمن پیر و جوان را به شدیدترین شکل مورد هجمه قرار داده‌اند، اما تمامی نهادهایی که مدافع حقوق بشر هستند و مدعی کمک‌های بشر دوستانه هستند نه تنها سکوت را ادامه می‌دهند بلکه به یک نوعی تجاوز را هم تایید می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز ، سردار حسین دهقان مشاور فرمانده معظم کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح در دومین کنفرانس امنیتی تهران طی سخنانی اظهار داشت: امروز باور همه ما به این است که امنیت یک امر پیوسته است و با توجه به گستردگی فضای اطلاع رسانی که به وجود آمده اینگونه نیست اگر در یک گوشه‌ای از جهان اتفاقی افتاد تاثیر خودش را بر سایر کشورها و نقاط جغرافیایی نگذارد.

وی افزود: همچنین اینگونه نیست که اگر یک واحد سیاسی، بخواهد امنیتی را برای خودش حاصل کند به قیمت نابودی دیگری در یک فضای فرسایشی و ایجاد مسابقه تسلیحاتی که خود باعث بی ثباتی و از طرفی ایجاد جای پا برای حضور فرا منطقه ای است، بوجود بیاورد.

دهقان تاکید کرد: بایستی دقت کنیم و با رصد تمامی فعالیت‌ها و با شناسایی دقیق از زمینه‌های شکل گیری و به خصوص با کمک به مجموعه کشورهایی که از لحاظ سیاسی از قدرت قوی برخوردار نیستند که باعث ایجاد فضای بی ثباتی می‌شوند، ایجاد یک فضای همکارانه، مشارکت‌ آمیز و صلح جویانه را ان‌شاالله فراهم کنیم، تا امنیت و ثبات در منطقه ما استقرار پایدار حاصل کند و با همکاری در زمینه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی به سطح بالایی از رفاه و آسایش برسیم.

مشاور فرمانده معظم کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح ادامه داد: باید با فهم و زبان مشترک، واقعیت‌هایی که در این منطقه و عناصر تاثیر گذاری که به الفعل حضور دارند را مورد کنکاش قرار داده و به یک توافق جمعی برسیم و این کنفرانس نقطه آغازی در همکار‌ی‌های مختلف شود.

دهقان گفت: در یمن پیر و جوان را به شدیدترین شکل مورد هجمه قرار داده‌اند، اما تمامی نهادهایی که مدافع حقوق بشر هستند و مدعی کمک‌های بشر دوستانه هستند نه تنها سکوت را ادامه می‌دهند بلکه به یک نوعی تجاوز را هم تایید می‌کنند.

کد خبر: 894735

وب گردی

وب گردی