همکاری های علمی واحد اهواز با سازمان محیط زیست و استانداری برای مقابله با پدیده گرد و غبار در استان

رئیس واحد دانشگاه آزاد اسلامی اهواز اقدامات این واحد دانشگاهی در رابطه با رفع پدیده گرد و غبار و مشکل آب در این استان را تشریح کرد.

شهرام لک در رابطه با اقدامات واحد اهواز برای مقابله با ریزگردها در این شهر در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: در رابطه با پدیده گرد و غبار در شهر، دانشکده کشاورزی در رشته محیط زیست و خاک شناسی تحقیقات و پایان نامه های را ارائه داده که بررسی بر روی آنها برای مقابله با این پدیده همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: همچنین واحد اهواز همکاری های علمی با سازمان محیط زیست و استانداری به منظور مشاوره های علمی دارد.

رئیس واحد دانشگاه آزاد اسلامی اهواز تصریح کرد: در رابطه با اجرا کردن طرح هایی از جمله مالچ پاشی و کاشت درخت در کانون های گرد و غبار دولت متولی شده تا با همکاری سپاه پاسداران در خوزستان انجام دهد.

اجرا کردن طرح بازیافت فاضلاب از سوی واحد اهواز

لک در پاسخ به این سوال که برای حل مشکل کمبود آب در خوزستان دانشگاه آزاد چه اقداماتی انجام داده است،گفت: واحد شوشتر دستگاهی طراحی کرده که فاضلاب خروجی دانشگاه را بازیافت و از آن به منظور آبیاری فضای سبز استفاده می کند.

وی افزود: با رایزنی هایی که با شهرداری صورت گرفته این طرح هزینه دفع فاضلاب را صفر کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز گفت: واحد اهواز به دنبال این موضوع است تا چنین طرحی را برای مشکل آب در اهواز اجرایی کند.

لک افزود: در هفته پژوهش سمینار نجات رودخانه کارون را در اهواز برگزار کردیم و صاحب نظران با توجه به وجود رشته آبیاری در مقطع ارشد و دکتری فعالیت های خوبی در این زمینه دادند.

وی گفت: طرح پژوهشی برتر هم مربوط به هیات علمی آبیاری واحد اهواز در زمینه مسائل آبی بوده است.

901/900

کد خبر: 895130

وب گردی

وب گردی