اجماع قوی در بروکسل/هر حرکت تضعیف کننده برجام غیرقابل قبول است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اجماع قوی امروز در بروکسل گفت: هر حرکتی که برجام را تضعیف کند غیرقابل قبول است.‌

به گزارش ایسکانیوز، محمد جواد ظریف رییس دستگاه دیپلماسی ایران امروز - پنج شنبه - در توئیتی درمورد نشست امروز خود با مقامات اروپایی در بروکسل نوشت:

'اجماع قوی' امروز در بروکسل:

1) ایران به برجام پایبند است
2) مردم ایران کاملا حق دارند از مزایای برجام بهره مند شوند
3) هر حرکتی که برجام را تضعیف کند غیر قابل قبول است، سه کشور اروپایی (فرانسه، انگلیس و آلمان) و اتحادیه اروپا به خوبی آگاه اند که تداوم پایبندی ایران به برجام مشروط به پایبندی کامل ایالات متحده آمریکا به آن است.

بنا به این گزارش، نشست مشترک وزیر امور خارجه ایران با نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیران خارجه فرانسه، آلمان و انگلیس ظهر امروز در مقر اتحادیه اروپا در بروکسل برگزار شد و در این نشست تداوم اجرای برجام مورد بحث قرار گرفت.

طرفین در این نشست درباره اقدام های لازم در شرایط کنونی به منظور تداوم اجرا و پایبندی همه طرف های برجام گفت و گو و تبادل نظر کردند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این نشست بر اهمیت تعهد همه طرف ها، بویژه اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی بر اجرای برجام در شرایط کنونی تاکید کرد.

فدریکا موگرینی هماهنگ کننده کمیسیون برجام و وزیران خارجه فرانسه، آلمان و انگلیس در این نشست بطور مشترک بر تعهد اروپا و دولت های خود بر اجرای برجام به عنوان یک دستاورد منحصر به فرد دیپلماسی چند جانبه تاکید کردند.

301

کد خبر: 895821

وب گردی

وب گردی