دبیر جشنواره فیلم فجر چقدر به آیین نامه پایبند است؟

جشنواره فیلم فجر پس از برگزاری سی و شش دوره هنوز در پایبندی به مقررات اولیه خود با مشکلات عمده ای رو به است و آیین نامه این رویداد سینمایی شاید در بعضی موارد از کمترین اهمیت برخوردار است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، بر اساس فراخوان جشنواره فیلم فجر آخرین زمان تحویل نسخه نهایی فیلم های راه یافته به جشنواره روز چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ بوده و نسخه استاندارد فنی جهت نمایش بصورت DCP به بخش فنی جشنواره تحویل شود و همچنین پوستر فیلم روی CD ارائه گردد و در صورت ارائه نکردن کپی نهایی فیلم تا تاریخ مقرر، دبیرخانه جشنواره به احترام مخاطبان و خانواده سینما، فیلم را از جشنواره (داوری و نمایش عمومی) خارج می‌کند.

اما روز چهارشنبه 20 دی ماه ابراهیم داروغه زاده در مراسم قرعه کشی تعیین زمان نمایش فیلم ها در سینمای رسانه ها، گفت که امیدوارم همه دوستانم که آثارشان در جشنواره است طبق آیین‌نامه نسخه نهایی را ارسال کنند که شرمنده نشویم در غیر این صورت از آثار رزرو استفاده می کنیم.

روز 20 دی ماه، زمانی که داروغه زاده از فیلمسازان خواست تا نسخه نهایی فیلم خود را در موعد مقرر ارائه دهند دقیقا پایان مهلت سینماگران برای فرستادن نسخه نهایی فیلمشان به دبیرخانه جشنواره بود و این در حالی است که پس از گذشت 7 روز از آخرین زمان ارسال نسخه نهایی هنوز خبرهایی درباره بعضی از فیلم ها منتشر می شود که در مرحله فنی به سر می برند و نسخه نهایی آنها آماده نشده است.

اگر داروغه زاده بخواهد به آیین نامه و صحبت خود در روز 20 دی ماه عمل کند و از مقررات تعیین شده برای جشنواره عدول نکند باید هر چه سریعتر فیلم های رزرو را معرفی کرده و آثار سینمایی معرفی شده را از جشنواره حذف کند.

تماس های خبرنگار ایسکانیوز با ابراهیم داروغه زاده برای پیگیری این موضوع تاکنون بی نتیجه مانده است. در ادامه پیگیری ها خبرنگار ایسکانیوز با سیمون سیمونیان تماسی کوتاه برقرار کرد که مدیر دبیرخانه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در پاسخ به این سوال که چه تعداد از فیلمسازان نسخه نهایی فیلم خود را به دبیرخانه ارائه داده اند، گفت: درباره این موضوع با مسعود نجفی، مدیر روابط عمومی صحبت کنید و آمار آثاری که نسخه نهایی را ارائه داده اند از وی جویا شوید.

اما تا کنون تماس های خبرنگار ایسکانیوز با مدیر روابط عمومی سی و ششمین جشنواره فیلم فجر نیز بی نتیجه مانده و پاسخی به تماس های تلفنی داده نشده است.

پاسخگو نبودن مدیران جشنوار فیلم فجر درباره آمار سینماگرانی که نسخه نهایی فیلم های خود را به دبیرخانه ارائه داده اند نشان دهنده نقض آیین نامه این رویداد سینمایی است و بیانگر این موضوع است که پس از سی و شش دوره از برگزاری این جشنواره هنوز مدیران سینمایی پایبند به شرایط اولیه برگزاری این رویداد سینمایی که همانا انجام مقررات جشنواره است، نیستند.

501

کد خبر: 896461

وب گردی

وب گردی