متاسفانه سوخت استانداردی در شهر مشهد وجود ندارد

مدیر اجرایی مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد گفت: در کنار ناوگان حمل و نقل فرسوده متاسفانه سوخت استانداردی نیز در شهر مشهد وجود ندارد که این خود مزید بر افزایش آلودگی هواست.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، رضا اسماعیلی در خصوص کیفیت هوای مشهد بیان کرد: متاسفانه طی 4 روز گذشته هوای شهر مشهد کیفیت مناسبی نداشت که این وضعیت در روزهای پنجشنبه و جمعه از لحاظ بار آلودگی بدتر شد.

وی افزود: با توجه به این مهم روز شنبه مدارس تعطیل و ادارات دولتی با دو ساعت تاخیر آغاز به کار کرد که این مهم سبب کاهش آلاینده‌ها و ثبت وضعیت سالم برای هوای مشهد شد. با این حال امروز برخی از ایستگاه‌ها شامل ایستگاه آوینی، خیام شاملی، چمن و بولوار شهید کریمی ناسالم برای گروه‌های حساس است.

اسماعیلی تصریح کرد: شهروندان نقش مهمی در کاهش آلاینده‌ها دارند لذا اگر خود شهروندان رعایت کنند و کمتر از خودروهای تک سرنشین استفاده کنند قطعا شاهد کاهش آلودگی هوا خواهیم بود.

وی با بیان اینکه دودزا بودن خودرو تخلف محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر گشت‌های کنترل آلاینده‌های زیست محیطی با خودروهای دودزا برخورد می‌کنند، اما در حال ایجاد زیرساخت‌ها برای راه‌اندازی سامانه‌ای برای ثبت تخلفات زیست محیطی از جمله خودروهای دودزا توسط شهروندان هستیم.

مدیر اجرایی مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد در خصوص عوامل آلودگی هوا گفت: یکی از اصلی‌ترین علل آلودگی هوا در شهرها حمل و نقل و خودروهاست که مدیریت آن به راحتی بیان کردن آن نیست.

مدیر اجرایی مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد با بیان اینکه شرایط هواشناسی نیز آلودگی هوا را تشدید می‌کند، ادامه داد: زمانی که پدیده وارونگی هوا اتفاق می‌افتد سبب انباشت آلودگی می‌شود که این رخداد آلودگی هوا را به دنبال دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال ایجاد زیرساخت برای راه‌اندازی سامانه ثبت تخلفات زیست محیطی توسط شهروندان هستیم.

900

کد خبر: 896931

وب گردی

وب گردی