همایش «سلطان محمد  معمار یزدی» سال آینده برگزا رمی شود

 در چهارمین جلسۀ اعضای شواری علمی همایش «سلطان محمد معمار یزدی»، مقرر شد این همایش بهار سال 1397 برگزار شود.

به گزارش ایسکانیوز از فرهنگستان هنر، چهارمین جلسۀ شورای علمی همایش «سلطان محمد معمار یزدی» با حضور مهدی مکی‌نژاد، عضو هیئت علمی فرهنگستان هنر و دبیر علمی این همایش و اعضای شورای علمی این همایش‌‌ زهره بزرگمهری، فریبا کرمانی، سیدمحمدعلی گلاب‌زاده‌، سید مجید هاشمی، سلمان نقره‌کار، حمید جلالی‌ و الهام فتاحی دبیر اجرایی آن، صبح شنبه، 23 دی‌ماه برگزار شد.

در این جلسه هر یک از اعضا به ارائه گزارشی در جهت انجام امور محوله پرداختند.

سپس مهدی مکی‌نژاد اظهار داشت: مطالعه و کنکاش در مورد هنرمندان گذشته به دلیل فقدان منابع مکتوب، کار را بر پژوهشگران سخت می‌کند. در خصوص سلطان محمد معمار یزدی نیز منابع کمی وجود دارد، از این رو برای جمع‌آوری مطالب و مقالات علمی بیشتر، زمان همایش به تأخیر افتاد و به بهار سال آینده موکول شد.

دبیر علمی این همایش تعویق زمان برگزاری این همایش را فرصت مطالعاتی دانست که می‌تواند به محققان در ارائه مقالات با کیفیت کمک کند. وی در خصوص مقالات گفت: خوشبختانه مقالاتی که تاکنون به دبیرخانه ارسال شده، از کیفیت خوبی برخوردار بوده؛ اما فرصتی را پیش‌بینی می‌کنیم تا پژوهشگران بیشتری بتوانند در این همایش شرکت کنند.

وی در پایان صحبت‌هایش اظهار امیدواری کرد که برگزاری این همایش بتواند رفرنس‌های خوبی برای محققان در آینده فراهم کند.

در این نشست همچنین مقرر شد ویژ‌ه‌نامه‌ای، که شامل خلاصه مقالات، یادداشت‌ها و مطالب علمی است، در زمان برگزاری همایش منتشر شود.

در ادامه این نشست سید مجید هاشمی نیز به ارائه دستاوردهایی که از بررسی آثار سلطان محمد به دست آمده پرداخت و موضوعاتی را که می‌توان در این زمینه بررسی کرد و همچنین برای سفارش مقالات علمی در نظر گرفت را مطرح کرد. در ادامه هر یک از اعضا به ارائه دیدگاه‌های خود برای بالا بردن کیفیت این همایش پرداختند.

502

کد خبر: 897307

وب گردی

وب گردی