بخش عمده‌ای از آلودگی هوا ناشی از اتوبوس‌ها و کامیون‌های فرسوده است

استاندار تهران گفت: بخش عمده‌ای از آلودگی هوا ناشی از اتوبوس‌ها و کامیون‌های فرسوده است.

به گزارش ایسکانیوز، محمدّحسین مقیمی استاندار تهران، امروز(یکشنبه یکم بهمن‌ماه) در کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران که با حضور عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست برگزار شد با اشاره به 29 دی؛ روز هوای پاک اظهار داشت: امیدواریم همه روزهای سال از لحاظ پاکی تبدیل به 29 دی شود.

وی با بیان اینکه بحث آلودگی هوا یکی از دغدغه‌های اصلی ما از ابتدای حضور در استانداری تهران بوده خاطرنشان کرد: تلاش کردیم هر هفته جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران را داشته باشیم.

وی ادامه داد: در این جلسات برای اینکه بتوانیم تصمیمات عملیاتی داشته باشیم، سه محور را در دستور کار قرار دادیم.

مقیمی، مرور آیین‌نامه‌های مصوب سال 93 و 95 دولت را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: بعد از این موارد، قانون هوای پاک در دستور قرار گرفت و از این جلسه به بعد بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های ملّی در برخی موارد خوب اقدام کرده‌اند اظهار داشت: مواردی که مربوط به شهردار تهران است در ارتباط با خودروهای سواری 10 درصد اقدام شده است و در ارتباط با فیلتر، چهار درصد عمل شده است.

استاندار تهران، بخش عمده‌ای از آلودگی هوا را ناشی از اتوبوس‌ها و کامیون‌های فرسوده دانست و اظهار داشت: از 6500 دستگاه اتوبوس شرکت واحد، عمر مفید 3 هزار دستگاه به پایان رسیده است و نیازمند جایگزینی است.

وی با بیان اینکه در مورد تاکسی‌ها اقدامات خوبی انجام شده، ولی باید به دنبال برقی‌شدن تاکسی‌ها و موتورها برویم تصریح کرد: برای تولید موتور برقی سرمایه‌گذاران باید اقدام کنند.

مقیمی ادامه داد: باید اقداماتی در رابطه با سرمایش و گرمایش ساختمان‌های خصوصی انجام شود که در حال پیگیری است.

وی، پسماندسوزی را یکی از عوامل آلودگی هوا دانست و تصریح کرد: فرمانداران و بخشداران استان را مؤظف کردیم که مانع از این کار شوند. تا حدودی هم اقدام شده ولی باید محل مشخصی را برای این کار در نظر بگیریم.

مقیمی با بیان اینکه شهرستانها را مکلف به درختکاری کرده‌ایم، به ایجاد کمبربند سبز اشاره کرد و اظهار داشت: باید 1200 هکتار کمربند سبز در تهران ایجاد شود.

وی افزود: چنانچه آیین‌نامه مصوب سال 93 به طور کامل اجرایی شود، درصد بالایی از مشکل آلودگی هوا حل می‌شود.

مقیمی تصریح کرد: دولت برای موضوع آلودگی هوا، نیازمند سرمایه‌گذاری کلان است.

منبع: فارس

304

کد خبر: 899227

وب گردی

وب گردی