محله‌ باغ فردوس به کتابفروشی‌ها رسید

کتاب «محله باغ فردوس» تالیف آزاده طاهری کریمی و محبوبه رحیمی توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی به تازگی کتابی در مورد محله های باغ فردوس منتشر کرده است.

کتاب محله باغ فردوس در 5 بخش مطالعات اولیه، شناخت محله، نقشه های وضع موجود، مطالعات سازه ای و آسیب شنایی محله نوشته شده است.

در بخشی از کتاب آمده است: محله های باغ فردوس، این محله های سرسبز و خوش آب و هوا با باغ ها و قنات ها و کوچه باغ های دلبازش، روزگاری تفرجگاه پادشاهان قاجاری بود و چندی بعدتر مسکن انسان های بزرگ و ارزشمندی چون پروفسور حسابی گردید. اکنون یکی از محله های پر بروبیایی است که گاه محفل عشاق و گاه مجمع دوستان و گاه مامن خانواده هایی است که ساعاتی را در کنار هم در زیر سایه درختان باغ خایش چون باغ فردوس و باغ موزه هنر ایرانی آرام گرفته اند.

محله هایی که با جود آنکه قشر ثروتمند را در برگرفته است هنوز حال و هوای عهد قدیم و باغ هایش را دارد و یکی از نقاط دلنشین تفریحی و فرهنگی تهران است و با گشت و گذار در آن تجربه ای به یادماندنی را نصیب رهگذرش می کند...

این کتاب با بررسی محله های ایران، توسط مولفان، آزاده طاهری کریمی عضو هیات علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و محبوبه رحیمی و با همکاری مانا رضا سلطانی، مهدیه کبریایی، لادن جوادی و مژگان شاه میری در 97 صفحه مصور به همت سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شده است.

502

کد خبر: 899997

وب گردی

وب گردی