رها شده!

جامعه سنتی عربستان سعودی ،این روزها برخلاف هنجارهای خشک حاکم در کشورش دست به اصلاحاتی زده که یکی از آن ها دادن آزادی هایی به زنان است که به تعبیری حق نفس کشیدن نیز در عربستان نداشته اند. برخی از این آزادی ها اجازه رانندگی، کار کردن بیرون منزل، برگزاری کنسرت های مختلط، رفتن زنان به ورزشگاه و... است.

به گزارش ایسکانیوز، عربستان این روز ها در حال خروج از جامعه سنتی به جامعه مدرن و کاستن خفقان هایی که در این کشور برای زنان وجود داشته است. این اصلاحات جدید به دست بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی درحال انجام است.

از سوی دیگر هنوز در دوشهر استراتژیک و مذهبی مکه و مدینه به دلیل اعتقادات و وجود مذهبیون متعصب، زمینه چندانی برای اقدمات به اصطلاح انقلابی بن سلمان فراهم نشده است .

از یک طرف شاید این اقدام برای جلب توجه جامعه بین المللی و انتقادهای زیادی که در مورد زنان به این کشور وارد شده بود صورت پذیرفته باشد، از طرفی دیگر شاید عربستان، به علت فواید اقتصادی که این آزادی ها ممکن است برای این کشور به همراه داشته باشد دست به این اقدام زده است.

در هر صورت باز هم مانند قبل این زنان جامعه متعصب عرب نیستند که مورد توجه و اهمیت قرار گرفته باشند و به منافع آن ها توجهی شده باشد و تنها وسیله و ملعبه ای برای رسیدن بن سلمان به اهداف مطلوب خود هستند. در ادامه تصاویری از آزادی های تازه از راه رسیده زنان سعودی در مکان های عمومی عربستان را می بینید.

مجلس، ریاض

پارکی در جده

بارش باران در ریاض

جشن سالانه روز عربستان سعودی در ریاض

شهر برفی ریاض

ریاض

نمایشگاه بین المللی کتاب، ریاض

داروخانه،جده

لندن مسابقات المپیک

بوتیکی در جده

کارخانه روغن زیتون، تبوک

جده

مرکز آموزش کامپوتر و ربات به کودکان در ریاض

کافه ای در ریاض

جده

کافی شاپ، تبوک

گردآوری و تنظیم : مژگان الیکائی

کد خبر: 900122

وب گردی

وب گردی