خدمت در گروه معارف اسلامی فرصتی برای تاثیر بر اندیشه های دینی است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در جمع استادان گروه معارف گفت: خدمت در گروه معارف اسلامی فرصتی برای تاثیر بر اندیشه های دینی است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واحد کرج، حجت الاسلام سید محمد هاشمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان البرز در نشست استادان گروه معارف گفت: با توجه به تغییراتی که مسائل روز دنیا با آن رو به رو است و انحصار رسانه ای شکسته شده و به تبع آن خودسانسوری معنا ندارد؛ چالش امروز جوانان مقایسه با کشورهای دیگر و ساختار آنهاست.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان البرز افزود: تبیین های ما در دانشگاه باید صادقانه باشد و اعتراف به نقص و عیب مدیریتی، خود یک روش و راهکار است.

وی تصریح کرد: نقدهای مطرح شده در کلاس ها را باید استناد محور و ملموس ارائه کنیم تا از حالت نظریه شخصی خارج شود.

حجت الاسلام هاشمی، آینده پژوهی را نکته مهمی دانست و افزود: باید از امروز برای شبهات 10 سال آینده در ذهن دانشجویان برنامه ریزی کنیم، چرا که نوع مباحث مطرح شده در کلاس ها، ساختار و فکری را ایجاد می‌کند که در آینده مدیریتی کشور تاثیرگذار است.

وی با تاکید بر رعایت سرفصل های دروس و حمایت هایی که دفتر نهاد رهبری از کتب تالیفی استادان می کند، گفت: باید در بیان مطالب، هدف گذاری داشته باشیم و مباحثی آموزش داده شود که مشکل دانشجویان را حل کند و تنها به کتب مشخص شده دانشگاهی تکیه نشود.

خدمت در گروه معارف اسلامی فرصتی برای تاثیر بر اندیشه های دینی است

دکتر محمدحسن برهانی فر سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در جمع استادان گروه معارف بخشی از مشکلات موجود در ارائه دروس معارف اسلامی را ناآگاهی جوانان از گذشته برشمرد و با ذکر نمونه هایی از جنایات صورت گرفته در رژیم گذشته گفت: برخی از دانشجویان چون گذشته را نمی دانند، نسبت به وضع موجود منتقد هستند و لذا ابتدا باید با تبیین شرایط گذشته به آنها آگاهی بدهیم و سپس به تحلیل وضع موجود، بررسی چالش ها و ارائه راهکار برای بهره برداری از فرصت ها بپردازیم.

دکتر برهانی فر تدریس در گروه معارف را افتخاری دانست که فرصت تاثیر در اندیشه دینی جوانان را در اختیار استاد قرار می دهد.

استادان گروه معارف تحلیلگر اهداف و مبانی انقلاب اسلامی باشند

دکتر احمد گلدار مدیر گروه مستقل معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج دروسی مانند انقلاب اسلامی و وصایای حضرت امام(ره) را از مهمترین دروس گروه معارف دانست و گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در نقش آفرینی دانشجویان بویژه کسانی که در آینده جزو مسئولین نظام، فرماندهان و افسران جنگ نرم هستند؛ استادان گروه معارف باید تحلیلگر اهداف و مبانی انقلاب اسلامی و مدافع نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند و به سئوالات و شبهات دانشجویان به درستی پاسخ دهند.

دکتر گلدار در این جلسه همچنین با اشاره به نقش استادان گروه معارف اسلامی در دانشگاه ها در فرهنگ سازی و صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، گفت: هدف از برگزاری این جلسات استفاده از توانمندی و دانش استادان در این گرایش هاست.

در این جلسه همچنین دکتر صفری از مدیران وزارت کشور و استاد گروه معارف اسلامی واحد کرج نیز با بیان سخنانی در خصوص چالش ها و فرصت های پیش رو در دانشگاه ها گفت: با توجه به جمعیت جوان در کشور ما، فرصتی طلایی برای بکارگیری اندیشه ها و توانمندی های جوانان در خدمت انقلاب اسلامی وجود دارد که متاسفانه تا کنون به درستی از آن استفاده نشده است.

دکتر صفری نقش دانشگاه در جریان سازی انقلاب اسلامی را مهم برشمرد و گفت: تنها محدود کردن، چاره کار نیست؛ بلکه باید توانایی و قدرت پاسخگویی و جایگزینی مناسب برای آموزه های فرهنگ نامتناسب غربی داشته باشیم

کد خبر: 900722

وب گردی

وب گردی