عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد جلفا، داور مجله بین المللی Gerontology شد

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد جلفا به علت فعالیت های پژوهشی متعدد به عنوان داور یکی از معتبرترین مجلات خارجی در حوزه بیماری های سالمندان انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد جلفا به علت فعالیت های پژوهشی متعدد به عنوان داور یکی از معتبرترین مجلات خارجی در حوزه بیماری های سالمندان انتخاب شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد جلفا در گفتگوی تفصیلی با ایسکانیوز عوامل موفقیت خود را تشریح کرد.

بابت موفقیت بدست آمده به شما تبریک می گوییم؛ خودتان را معرفی کنید و گوشه ای از سوابق تحصیلی تان را شرح دهید؟

بهروز بقایی فارغ التحصیل دکتری فیزیولوژی ورزشی گرایش قلب، عروق و تنفس از دانشگاه محقق اردبیلی هستم که پس از گذراندن 6 ترم اموزشی در مقطع دکتری فارغ التحصیل شدم.

فعالیت های آموزشی، پژوهشی و موفقیت های تحصیلی شما در چه زمینه هایی است؟

در طی مقطع دکتری موفق به دریافت جایزه تحصیلی بنیاد نخبگان شدم و با معدل 19/53 شاگرد اول و عضو استعداد درخشان دانشگاه محقق اردبیلی بودم.

چند وقت است با دانشگاه آزاد همکاری می کنید؟

حدود 14 ماه است که به عنوان عضو هیأت علمی با دانشگاه آزاد اسلامی واحد جلفا همکاری می کنم که موفقیت های مناسبی در این زمینه حاصل شده است.

فعالیت های پژوهشی شما در چه زمینه هایی است؟

زمینه پژوهشی من، اثر ورزش بر روی شاخص های قلبی و عروقی به خصوص در میانسالان و سنسن پیری است که در این حیطه 28 مقاله در مجلات داخلی و خارجی به چاپ رسانده ام.

اسم مجله ای که به عنوان داور انتخاب شده اید چیست و اعتبار آن در چه سطحی است؟

مجله Gerontology از قدیمی ترین مجلات در زمینه علم پیری شناسی است که در حوزه بالینی، پاتوژنز و پیشگیری و درمان بیماری ها در کشور اتریش، مقالات مختلفی را به چاپ می رساند و در این مجله با ضریب تاثیر (Impact factor) 4.252 که از مجلات انتشارات KARGER می باشد به عنوان داور انتخاب شدم.

برای داور شدن در این مجله چه امتیازاتی داشتید و از چه تاریخی به عنوان داور انتخاب شده اید؟

مجله Gerontology در حوزه بیماری و پیش گیری از بیماری های سالمندان فعالیت دارد و با توجه به این که من نیز در زمینه قلب و عروق در سنین پیری فعالیت و تخصص دارم ؛ با تشخیص سردبیر، که عناوین مقالاتم را مطالعه کرده است به عنوان داور مقالات ارسالی و همکاری علمی انتخاب شدم و سه هفته ی گذشته اولین مقاله برای داوری به من ارجاع شده است.

بیشتر مقالات شما در چه حوزه هایی نگارش شده است؟

بیشتر مقالاتم برای سنین میانسالی و سالمندی است و در حوزه ورزش به صورت بالینی روی شاخص های مرتبط قلبی و عروقی پژوهش هایی انجام داده ام.

در چه گروه آموزشی تدریس می کنید و عضو هیأت علمی هستید؟

در گروه تربیت بدنی دانشگاه آزاد جلفا عضو هیات علمی هستم که این دانشگاه حدود 12 سال پیش تاسیس شده است و در منطقه ی آزاد و تجاری ارس قرار دارد.

نقش دانشگاه آزاد جلفا در پیشرفت علمی شما چیست؟

با وجود آنکه با علاقه ی شخصی تحقیقات و پژوهش هایی را پیگیری می کنم اما هیات علمی و مدیریت دانشگاه آزاد نقش موثری داشته اند و در این راه حمایت هایی انجام دادند که مسولان دانشگاه آزاد همواره مشوق من و دیگر اعضای هیأت علمی در انجام فعالیت های پژوهشی هستند.

در خصوص مدیریت جدید دانشگاه آزاد چه نظری دارید؟

مدیریت جدید دانشگاه آزاد از جمله دکتر ولایتی و دکتر رهبر، حمایت های مناسبی از فعالیت های پژوهشی دانشگاه انجام می دهند که در رسانه های مختلف حضور آن ها در مراکز آموزشی و حمایت از نخبگان را دنبال می کنم.

اگر بخواهید یک توصیه به مسؤلان دانشگاه آزاد داشته باشید چه می گویید؟

توصیه ی من به مدیران دانشگاه آزاد جسارت است اما شایسته است در زمینه طرح های پژوهشی حمایت های مناسبی از اعضای هیأت علمی انجام گیرد چون پایه ی نگارش مقالات، پژوهش و طرح های پژوهشی است و هر چه حمایت ها بیشتر شود انگیزه ی اعضای هیأت علمی نیز افزایش می یابد.

202

کد خبر: 905237

وب گردی

وب گردی