روح الله حجازی: نقدهای جهت‌دار که بی‌حرمتی می‌آورندرا برنمی تابم

کارگردان فیلم «اتاق تاریک»، گفت: همواره از همه نقدهای مثبت استفاده کرده‌ام مسئله من با نقدهایی است که جهت‌دار هستند و بی‌حرمتی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، روح الله حجازی کارگردان فیلم «اتاق تاریک» در نشست خبری فیلمش در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در واکنش به این که چرا فیلم‌هایش با این که موضوعی جدی دارند؛ در لحظه‌هایی کمیک می‌شوند، گفت: به عقیده من این لحظات کمیک نیستند. شاید موقعیت‌های آشنایی برای مخاطب باشند. درواقع این خنده مخاطب به‌خاطر آشنایی و نزدیکی‌ست که با موقعیت‌ها دارد.

وی ادامه داد: یک سکانس از فیلم، دیالوگ‌هایی‌ست که عینا میان من و فرزندم اتفاق افتاده است. در سینمای ما کمتر سراغ این طور مسائل می‌رود، شاید به این دلیل است که ممیزی می‌شود. درواقع فیلمساز باید به یک زبانی برسد که بتواند به‌راحتی صحبت کند.

این کارگردان افزود: در ابتدا این فیلم را با ایده‌ای شروع کردم که یک بچه می‌خواهد خودش را از بلندی پرت کند و مادر فکر می‌کند چرا یک بچه به چنین فکری می‌افتد. سعی کردم مسئله آزار جنسی را در سطح نبینم و به شکل دیگری به آن بپردازم.

در ادامه ساعد سهیلی گفت: این فیلمنامه وقتی به دستم رسید، خیلی جذاب بود. شخصیت پدری که همسرش بزرگ‌تر از خودش است؛ برایم واقعا هیجان‌انگیز بود.

پیمان شادمانفر مدیر فیلمبرداری فیلم، درمورد تفاوت کارش در فیلم آخر هومن سیدی و «اتاق تاریک» گفت: در فیلم «مغزهای کوچک زنگ‌زده» ما دوربین مستند می‌خواستیم اما اینجا به یک دوربین ساکن نیاز داشتیم. محتوای این دو فیلم هم کاملا متفاوت بود و واقعا فیلمبرداری این کار بسیار دشوار بود.


503

کد خبر: 905298

وب گردی

وب گردی