انتظار می رفت شهردار در جابه جایی مدیران کمی بیشتر بررسی و تامل می کرد

عضو سابق شورای شهر تهران گفت: انتقادی برای شهردار وجود دارد که در بحث مدیریت با توجه به اینکه وی مسئولیت های زیادی در گذشته داشته انتظار می رفت در کلانشهری مثل تهران در خصوص جابه جایی مدیران کمی بیشتر بررسی و تامل می کرد.

ابوالفضل قناعتی در گفت و گو با خبرنگار شهری ایسکانیوز درباره عملکرد شهرداری تا کنون گفت: من معتقدم با توجه به مقیاس شهر تهران، شهری در نظر دادن درباره عملکرد افرادی که چند ماه است بر سر کار آمده اند ، زود است باید به شهردار فرصت دهیم و ببینیم در آینده در حوزه های مختلف چه برنامه هایی در نظر دارند.

وی ادامه داد: انتقادی برای شهردار وجود دارد که در بحث مدیریت با توجه به اینکه وی مسئولیت های زیادی در گذشته داشته اند انتظار می رفت در کلانشهری مثل تهران در خصوص جابه جایی مدیران کمی بیشتر بررسی و تامل می کرد.

عضو هیئت رئیسه چهارمین دوره شورای شهر تهران گفت: عواقب این جابه جایی در حوادث اخیر شهر تهران مشهود بود در بحث پدیده های آسمانی که ما بابت آن از خداوند ممنونیم به دلیل جا به جایی مدیران با تجربه منجر شد مدیران جدید نتوانند با چنین حوادثی برخورد کنند و این امر به دلیل کم تجربگی مدیران جدید به وقوع پیوست و در حال حاضر این انتقاد بر آقای نجفی مطرح شده است.

وی اضافه کرد: معمولا روال کار اینگونه است که شخصی زمانی که در پستی مسئولیت می گیرد، در شهری با مقیاس تهران به طور حداقل 6 ماه و به طور حداکثر 9 ماه کسی جا به جا نمیشود بلکه نفراتی را در کنار مدیران قبل می گذارند تا با موارد لازم آشنا شده و سپس نسبت به جا به جایی آن ها اقدام می شود .

قناعتی اظهار کرد: متاسفانه بیشتر شهرداران مناطق و تعداد زیادی از معاونان جابه جا شدند ، شهردارهای جدیدی که بر سرکار آمدند آشنایی کافی با محیط و پیمانکاری و ظرفیت هایی که در اختیارشان قرار گذاشته شده است ندارند البته ظرفیت ها و پیمانکاران همگی سر جای خود بودند اما به دلیل عدم آشنایی مدیران جدیدی نسبت به کار منجر شد که نتوانند کار را به خوبی انجام دهند به طوری که چندین روز پس از بارش برف نیز در برخی از کوچه های مناطق شمالی شهر تهران شاهد یخ زدگی معابر بودیم.

وی افزود: این در حالی است که در دوره قبل ، افراد با تجربه بودند و می توانستند کار را جمع کنند البته یک نفر از افراد قدیمی در پست سابق خود مشغول به کار است اما این یک نفر که نمی تواند کاری انجام دهد ، در زمان بحران بیشتر امور توسط مناطق انجام می گرفت .این انتقاد به سیستم مدیریتی آقای نجفی وجود دارد که به دلیل جا به جایی زیادی که انجام داده اند شاهد اتفاقات این چنینی هستیم.

عضو هیئت رئیسه چهارمین دوره شورای شهر تهران بیان کرد : موضوع بعدی به هر حال یکسری حوادث در شهر تهران لازم است برخورد با این حوادث در مقیاس مدیریت شهری نمی تواند خلاصه شود و لازمه آن یک مدیریت یک پارچه است و باید نهادها و سازمان ها در کنار شهردار قرار گیرند و به وی کمک کنند.برای مثال در بحث زلزله بسیاری از سازمان ها و نهاد ها مسئول و پاسخگو هستند و باید در کنار شهرداری قرار گیرند تا روند کار به خوبی پیشرفت کند.متاسفانه نمی دانیم دلیل آن چه بود که آقای نجفی در روزهای اولی زلزله تهران بودند و آن کاری که بایستی در جایگاه شهردار از وی ندیدیم . بیشتر امور توسط استاندار تهران و وزیر کشور دنبال می شد در صورتی که این امر وظیفه شهردار است. حال اینکه شهردار در نقطه دیگری مشغول به فعالیت بوده یا چه کاری انجام می داده است، اطلاعی از آن ندارم ، اما بهتر بود شهردار به صحنه می آمد و با حضور در جلسات موضوعات لازم را مطرح می کرد.

وی در پایان تاکید کرد : با تمامی این تفاسیر نظر دادن در بازه زمانی 3 -4 ماهه در خصوص یک فرد عقلانی نیست و اگر نمره ای به عملکرد وی داده شود، ممکن است انصاف در آن رعایت نشود ما باید اجازه دهیم آقای نجفی حداقل یک سال کار را جلو ببرند تا بتوانیم درباره عملکرد وی اظهار نظر کنیم.

701

کد خبر: 906382

وب گردی

وب گردی