فریادهای «وا تبعیضا»ی نماینده بوشهر جنجال آفرید

اظهارات نماینده مردم بوشهر درباره پارتی‌بازی دولت برای استان گیلان برای دقایقی نظم جلسه را بهم زد.

به گزارش ایسکانیوز،حجت‌الاسلام عبدالحمید خضری نماینده مردم بوشهر در جریان بررسی بخش درآمدی بودجه سال 97 در صحن علنی امروز (شنبه 28 بهمن‌ماه) با استناد به ماده 79 با ناراحتی شدید خطاب به لاریجانی رئیس مجلس، گفت: بنده اخطار تبعیض داشتم، اما شما تبعیض قائل شدید، مگر دستور ما درباره بودجه نیست؟

وی ادامه داد: بنده نسبت به آقای لاهوتی اخطار ماده 79 را دارم، زیرا وی در زمان صحبت کردن به عنوان مخالف یک پیشنهاد در مجلس سه بار اسم بنده را به زبان آورد، مگر وی هیئت رئیسه است، مگر مجلس چند هیئت رئیسه دارد؟

خضری خطاب به لاریجانی اظهار کرد: شما حاضر نیستید واقعیت را بشنوید، این درد همه نمایندگان است، ما می‌خواهیم بدانیم چرا باید استان گیلان تأسیساتش صددرصد باشد، اما استان بوشهر تنها 35 درصد؛ چرا از واقعیت فرار می‌کنیم؟

نماینده مردم بوشهر بیان کرد: چرا راه‌آهن گیلان به سرانجام رسیده، اما راه‌آهن بوشهر در دستور کار قرار نگرفته، آقای نوبخت در این باره توضیح دهد.

وی ادامه داد: ما دیگر تحمل این تبعیض و بی‌عدالتی را نداریم، ما چه کار کنیم که در دولت وزیر یا رئیس برنامه و بودجه نداریم؟ از شما آقای لاریجانی به عنوان فردی عادل و منصف می‌خواهیم که نسبت به این موضوع نظارت کنید.

لاریجانی در پاسخ به تذکر و اخطار خضری گفت: آقای نوبخت متن تخصیص بودجه‌های عمرانی استان‌ها را طی این 10 ماه به آنها ارائه کنیم.

اما جنجال ایجاد شده توسط خضری نماینده بوشهر به همینجا ختم نشد و تمامی نمایندگان استان گیلان درخواست اخطار ماده 79 برای دفاع از خود و پاسخ به زعم خودشان توهین نماینده بوشهر را داشتند، لذا اسدالله عباسی، کاظم دلخوش، جعفرزاده ایمن‌آبادی، لاهوتی، همچنان با در دست داشتن کتاب آئین‌نامه مجلس، درخواست پاسخ به خضری را داشتند.

در نهایت لاریجانی به کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه‌سرا اجازه داد تا به عنوان نماینده استان گیلان پاسخ 79 خود را به نماینده بوشهر اعلام کند.

کاظم دلخوش در ابتدای سخنان خود اینگونه با دو بیت شعر آغاز کرد:

هرکس به طریقی دل ما می‌شکند/ بیگانه جدا دوست جدا می‌شکند
بیگانه اگر می‌شکند حرفی نیست/ از دوست و همکار بپرسید چرا می‌شکند

دلخوش خطاب به خضری و لاریجانی تأکید کرد: همه همکاران برای ما عزیز هستند و همه جای ایران سرای ماست، ما همیشه در مجلس از جایگاه نمایندگان دفاع کرده‌ایم.

وی ادامه داد: متأسفم از اینکه هیئت رئیسه به یک نفر که می‌خواهد با داد و بیداد تذکری بدهد، اجازه صحبت می‌دهد تا وقت جلسه را بگیرد.

نماینده مردم صومعه‌سرا تصریح کرد: اخیرا از استان‌های مختلف درباره آب، قنات و بخش‌های مختلف دفاع کرده‌ام و هیچ‌وقت از انصاف دور نشدم، اما این سخنان در حقیقت توهینی است که به مردم گیلان شده است.

دلخوش بیان کرد: ما اخیرا برای خوزستان و ریزگردهای آن از آبرویمان گذاشتیم، نباید یک همکار به دیگر همکاران توهین کند، ما از آقای نوبخت گله‌مندیم؛ 17 سال راه آهن استان گیلان همینطور مانده و تا دو سال دیگر هم راه نمی‌افتد، پس چرا آقای خضری بی‌ایمانی می‌کند؟

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان تصریح کرد: اخیرا در استان برخی آقایان 12 هزار میلیارد تومان تنها سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی افتتاح شده و از 7 میلیارد دلار امکاناتی که به کشور آمده، بیش از 3.5 میلیارد دلار در استان خودشان استفاده کرده‌اند.

وی ادامه داد: درباره لیست تخصیص‌های کشور نگاه کنید، یکی از ضعف‌های آقای نوبخت این است که احساس می‌کند اگر بخواهد به استان گیلان یک سر سوزن اضافه‌تر خدمتی کند، حق دیگر استان‌ها ضایع می‌شود و ما بارها با وی در بخش اداری بحث داشته‌ایم؛ همین ماده 10 و 12 را ببینید، کدام استان بیشتر بود، تا الان یک ریال در استان گیلان نگرفته‌ایم، پس چرا دارید با شانتاژ برخی راه را گم می‌کنند.

دلخوش خطاب به خضری اظهار کرد: شما یک عالمید، لذا مسائل را بررسی کنید و بعد دیگر استانها را متهم کنید، بنده سه دوره تجربه مجلس را دارم و اعلام می‌کنم اکنون فضای مجازی مجلس را تخریب کرده و مردم و مسئولان نظام را بهم می‌ریزد، پس دیگر اجازه ندهید خود مجلس در این کار اقدام کند.

اما با اظهارات کاظم دلخوش پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور کتاب آئین‌نامه خود را بدست گرفت و به دنبال پاسخ بود تا جایی که در مقابل هیئت رئیسه مجلس حضور یافت، اما درخواست وی به جایی نرسید و این شبهه را ایجاد کرد که منظور نماینده صومعه‌سرا از استان مورد نظر در تخصیص 12 هزار میلیارد تومان استان کرمان و راور بوده است.

اسدالله عباسی عضو مجمع نمایندگان استان گیلان هم در یکی از اظهارات خود بعد از این سخنان گفت: ما تازه می‌خواستیم از اینکه استاندار رشت از بوشهر آمده گلایه کنیم که چرا شخص بومی انتخاب نشده است.

304

کد خبر: 907971

وب گردی

وب گردی