"الفیصل"  تلاش دوباره ائتلاف سعودی برای جبران ناکامی های یمن

ائتلاف عربی در یمن امروز از آغاز عملیاتی جدید خبر داد که هدف از آن مبارزه با القاعده در منطقه وادی المسینی در استان حضرموت اعلام شده است.

به گزارش ایسکانیوز، ائتلاف عربی در یمن امروز از آغاز عملیاتی جدید خبر داد که هدف از آن مبارزه با القاعده در منطقه وادی المسینی در استان حضرموت یمن اعلام شده است. شبکه اماراتی اسکای نیوز امروز شنبه تنها با انتشار این خبر به جزئیات بیشتری از این عملیات اشاره نکرد.
پیش از این کارشناسان امنیتی گفته بودند که سیطره بر منطقه وادی المسینی در استان حضر موت که در کرانه های دریای عرب قرار دارد، باعث قطع مهمترین شریان انتقال سلاح و کمک به القاعده می شود که از جنوب یمن برای آنها انتقال داده می شود.

از سوی دیگر، خبرگزاری رسمی امارات (وام) عملیات الفیصل از سه محور اصلی و با حمایت هوایی آغاز شده و طی آن از نیروهای زمینی حمایت و پشتیبانی صورت می گیرد.

بنابراین گزارش، نیروهای ائتلاف سعودی پیش از توانسته بودند وارد منطقه وادی المسینی شده و بر ورودی های منتهی به ساحل مسلط شوند، این منطقه اصلی ترین نقطه تمرکز القاعده در یمن محسوب می شوند.

گفتنی است که حضرموت استانی بین عمان و عربستان است که عربستان سعودی را از جنوب به خلیج عدن متصل می کند. در همین راستا ائتلاف تحت سرکردگی عربستان و امارات به بهانه مبارزه با القاعده به دنبال بسط نفوذ خود در مناطق مختلف یمن هستند.

کد خبر: 908217

وب گردی

وب گردی